BasBQ
Beef en Steak

vraagje i.v.m. de "offici?le" saus voor MOINK balls

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
In het recept van de "offici?le" saus voor MOINK balls staat als een van de componenten: "Chipotles of wat cayennepeper" .
Welke van deze 2 geniet de voorkeur en wat is van beiden de "dosering" als je uitgaat van het gepubliceerde recept:

* 250 ml frambozen jam
* 60 ml balsamico azijn
* 3 teentjes knoflook
* Chipotles of wat cayennepeper
 
Chipotles genieten de voorkeur in het "offici?le" recept. Dosering... ja dat is een goede, van hoeveel pit hou je. Op 250ml jam zou ik zelf beginnen met een halve chipotle uit blik, met zaadjes. Dan proeven en bijstellen. Als je chipotles niet kent zou ik heel langzaam beginnen.
Wat er overblijft uit het blikje, in een bakje doen, toedekken met plasticfolie en de koelkast in, blijft tijden goed.
 
Dat is een duidelijk en bruikbaar antwoord Dennis, bedankt.
De eerlijkheid gebiedt me dat ik nog nooit chipotles heb gekocht...is dit bijvoorbeeld in het assortiment van Appie aanwezig?
 
Nope, er zijn maar een paar plekken in Nederland waar je die kunt kopen. Tjin's Toko in A'dam heeft ze. En bij Mex World.
Je kunt eventueel ook chipotle tabasco gebruiken, maar het is niet hetzelfde...
 
Nooit geweten dat MOINKS een offici?le saus had!
 
noskos zei:
Nope, er zijn maar een paar plekken in Nederland waar je die kunt kopen. Tjin's Toko in A'dam heeft ze. En bij Mex World.
Je kunt eventueel ook chipotle tabasco gebruiken, maar het is niet hetzelfde...
Ik heb zojuist online een blikje besteld bij Mex World....toch 1 x "offici?le" versie maken  ;)
 
Dat is de saus die Larry erbij maakte, dus dat is dan zoals de uitvinder het heeft bedoeld...

1 Blikje maar RedFox? Ze hebben zoveel leuke en lekkere dingen. Mooie gedroogde pepers waar je heerlijk rubs mee kunt maken bijvoorbeeld.
 
Ja ik was idd wat te snel en zag pas daarna dat ze nog veel meer mooie dingen hebben....focus lag op de Chipotles zal ik maar zeggen...en winkelwagentje al afgerekend  :(
 
Emiel, jij wilt dat ik mijn reputatie in stand houd?  ;)
 
RedFox zei:
Emiel, jij wilt dat ik mijn reputatie in stand houd?  ;)

Ik moet de staatsloterij winnen om jou bij te houden  ;D ;D
 
Mike, als klap op de vuurpijl net nog mooie rub en sauzen besteld bij Kansas City BBQ Store.
Deze komen via USA collega naar NL eind volgende week...
2 stuks 32oz Blues Hog (2 x zo groot als de 16 oz verpakking in NL van Euro 9,99 @ $ 6,99 = Euro 5,37)
3 stuks 12 oz Plowboys Yardbird @ $ 7,99 (= Euro 6,15 vs Euro 9,99 in NL)
2 stuks Head Country Original @ $ 6,49 = Euro 5,00 Aanrader van Noskos, zou goed moeten zijn dus ook maar mee late komen.

 
Door een foutje online met de betaling bij de Kansas City BB Store is vannacht mijn creditcard door de bank uit veiligheidsoverweging geblokkeerd.
Vandaag weer hersteld en toen de order alsnog telefonisch met de store kunnen afwikkelen en de order ge-processed.
Nu bleek dat de potten Blues Hog 32oz volgens Joe (logistic manager aldaar) zeer breukgevoelig zijn in vliegtuig i.v.m. gooi en smijtwerk heb ik de order wat aangepast.
Blues Hog nu 1 gallon (plastic vaatje) @ US$ 24,95 = ca Euro 18,50  ;) kunnen we daar in ieder geval mee vooruit.
Nu nog hopen dat de collega dat alles in zijn koffer kwijt kan..... :)
 
RedFox zei:
Blues Hog nu 1 gallon (plastic vaatje)
Nu nog hopen dat de collega dat alles in zijn koffer kwijt kan..... :)

3,8 liter noem jij een "plastic vaatje"  ;D ;D
Je collega houd zo niet veel "eigen bagage" over  ;)
 
Yum!
 
Dennis, ik heb ook nog die Head Country Original waar jij over schreef en Smoking Gun laten meekomen.
Volgens Kye, 1 van de guys in de shop daar, is laatstgenoemde rub bij hen DE topper in afzet.
Ik zal als ik de rubs binnen heb er wat uithalen en je toesturen om te beoordelen (als je dat wilt)
En om de gaatjes van de collega koffer op te vullen 4 x Plowboys Yardbird.
 
Heb je de Head Country Rub besteld? Want je had het over saus... De rub heb ik hier staan en is ondanks het rookaroma erin ??n van mijn favorieten, al jaren :D Maar de saus schijnt ook heel goed te zijn.
 
Dat is scherp opgemerkt, ik heb idd de Head Country BBQ sauce besteld (18 oz)
Dus even wat door elkaar gehaald.
 
OK, zou hem wel willen proberen als je er nog wat van over hebt op de meating...
Rubs proberen ben ik altijd in ge?nteresseerd, heb maar een klein beetje nodig en een goede foto van het busje :)
 
Halen we nu weer wat door elkaar?
Van de Smoking Guns komt de rub, van de Head Country Original de saus.
Maar voor beide geldt dat ik je graag laat testen.
Foto maken is ook geen probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan