BasBQ
Beef en Steak

Voorstelronde

marcvdeijk

Tondelzoeker
Berichten
10
Hallo allemaal! Ik ben Marc, 29 jaar uit Alphen a/d Rijn. Als ik mezelf mag omschrijven als BBQ-er ben ik een gevorderde griller en een junior slow cooker haha!
Interesse in het vak kwam door eigenlijk de frustratie van familie en vrienden die altijd aangebrande kip en worst serveerde, waardoor ik mezelf afvroeg of dat niet beter kon. Zo leerde ik een jaar of drie geleden indirect te werken door kolen te scheiden. Begin dit jaar ben ik meer videos en technieken gaan bekijken, en heb zo ook mijn eerste Beer Can Chicken gemaakt!

In korte tijd heb ik o.a. Gyros, Tacos al pastor (aan het spit) gemaakt, maar ook pulled pork en een eigen gietijzeren braadpan omgetoverd tot een soort van Dutch Overn om draadjesvlees in de maken.

Ik ben in het bezig van een Weber Classic 47, waar ik inmiddels alles mee doe en super veel plezier en heerlijke gerechten uithaal. Ik schrijf me in om meer informatie op te doen, recepten en technieken te delen en hopelijk steken we er allemaal wat van op :)

Hieronder wat creaties:
921B5BAB-3CC5-4080-9D80-E6CC33D444D6.JPG

Chile con Carne
FC6D237D-0EB4-49F1-A01B-F8DA716C2718.JPG

Mijn nieuwe aanwinst: verhoogde ring met rotisserie
EC167F15-6923-47DC-A5D4-68AB8730787D.JPG

Tacos al pastor, iets te dik gesneden ;)


AFAD3987-0CA2-4223-8682-4DC3F1667019.JPG

Mijn eerste pulled pork!
61505D8D-7AFA-4FC5-A7BF-0052600FAF23.JPG

Liefhebben van gerookte groente :)

Later meer! Het belooft mooi weer te worden vanaf zondag dus we gaan weer naar de slager!

Groeten, Marc
 
Hoi Marc,
welkom bij het Genootschap.
Je bent al goed bezig geweest(y)
 
Welkom bij het genootschap Marc.
Ik heb ook zo'n kleine 20 jr. tot volle tevredenheid met een Weber O.T.G. 47 gedaan maar helaas hij is niet meer.
Het enige probleem was de afmeting nu een wat grotere Q
Veel leesplezier op het forum. ;)
 
Welkom hier op het mooie forum Marc


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Welkom bij het genootschap Marc.
Ik heb ook zo'n kleine 20 jr. tot volle tevredenheid met een Weber O.T.G. 47 gedaan maar helaas hij is niet meer.
Het enige probleem was de afmeting nu een wat grotere Q
Veel leesplezier op het forum. ;)
Thanks allen :)
Mijn vader heeft idd ook een jaar of 25 geleden uit de VS een zelfde classic gehaald, die brandt af en toe nog in het oude huis en werkt nog steeds! Ik heb de 47 genomen in eerste instantie omdat we met z'n tweetjes zijn. Nadeel is echter dat ik echt moet zoeken voor accessiores, gezien tegenwoordig alles standaard gemaakt wordt voor de 57. Tot nu toe kan ik alles met de 47 dus houd ik het lekker zo.

Mocht ik later gaan uitbreiden neem ik wel een kamado of een big green egg, waar ik nu de centjes nog niet voor hem ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan