Beef en Steak

Voorstel ronde

Wesleyy

Tondelzoeker
Goedemorgen,

Een beginnende BBQ'er hier die een lekkere nieuwe hobby heeft gevonden. Het is altijd een feest wanneer een recept er goed vanaf komt 😃
Momenteel nog aan het knoeien op een gas bbq maar wil binnenkort overgaan op kolen.
De dexter 2.0 van de Praxis ziet er uit als een mooie starter bbq, heeft iemand ervaringen met deze BBQ? Op internet is er bar weinig over te vinden.

Groetjes Wesley

• Leuk
Waarderingen: Noah
Hoi Wesleyy, welkom bij het Genootschap.
Tip: ga voor een Weber 57 BBQ (zolang het maar GEEN compact is)
Nieuw zijn ze prijzig maar Marktplaats staat vol met goede 2e handsjes.
Voordeel van Weber: goede kwaliteit en veel accessoires te krijgen.
De Dexter 2.0 is weinig te vinden op internet zeg je, dat zegt mij al genoeg;)

Goedemorgen,

Een beginnende BBQ'er hier die een lekkere nieuwe hobby heeft gevonden. Het is altijd een feest wanneer een recept er goed vanaf komt 😃
Momenteel nog aan het knoeien op een gas bbq maar wil binnenkort overgaan op kolen.
De dexter 2.0 van de Praxis ziet er uit als een mooie starter bbq, heeft iemand ervaringen met deze BBQ? Op internet is er bar weinig over te vinden.

Groetjes Wesley
Welkom Wesley!

Geen idee, lijkt op weber...
Ik zou een mooie 2de handse Weber mastertouch 57 van marktplaats plukken.
Daar kan je nooit mis op gaan en is gewoon een toppertje om mee te starten.

Edit; Ewald is me 1 minuutje voor 🤣

Welkom Wesley! Veel plezier hier op het forum!
Ik sluit me geheel en van harte aan bij de vorige sprekers. Op een ( tweedehands) Weber MT 57 schrijf je bijna niets af en daar kan je alles mee.
Zijn accesoires in overvloed te koop.
Al doende kom je er vanzelf achter wat je wilt.

M.b.t. de Dexter 2.0: ziet er van buiten uit als een exacte kopie van de Weber maar:
  • 45 cm ten op zichte van de hierboven genoemde 57 cm is echt een wereld van verschil ( zeg ik uit ervaring).
  • De onderste luchtschuiven van de Weber zitten IN de BBQ en gebruik je ook om de as uit de BBQ in de aspan te krijgen en zo de luchtstroom controleerbaar te houden. Bij de Dexter zitten ze onder de BBQ en kunnen de luchtopeningen gaan verstoppen.
  • BBQ en is spelen met temperatuur en de luchtstroom is het gaspedaal en de rem.
  • Als dat niet lekker werkt is de kans op teleurstelling erg groot.

Bedankt voor de tips, ik heb ook op marktplaats gezocht, maar wat je daar tegenkomt is ook niet alles.. aardige roestbakken zitten er tussen. Schoonmaken is 1 ding, maar roestvrij krijgen is geen doen denk ik?

Welkom Wesleyy,

En veel inspiratie toegewenst hier op het forum. Ik ga de adviezen niet allemaal herhalen, maar ben het wel met ze eens ☺️. En als zoveel mensen het zeggen.... Het zou zonde zijn als je na een tijdje denkt "Had ik toen maar...."

Veel wijsheid toegewenst en laat even weten wat jhet geworden is!

Groet Richard

Van harte welkom Wesley! Precies wat hierboven staat heb ik vorig jaar ook gedaan. Gezocht naar een Weber 57 op Marktplaats, eentje gevonden, en deze een mooie poetsbeurt gegeven. Veel plezier al van gehad.

Succes!

Bedankt voor de tips, ik heb ook op marktplaats gezocht, maar wat je daar tegenkomt is ook niet alles.. aardige roestbakken zitten er tussen. Schoonmaken is 1 ding, maar roestvrij krijgen is geen doen denk ik?
Heb even snel op MP gekeken, roestbakken? valt wel mee hoor.
ja vaak zal er een grilrooster vervangen moeten worden, die zijn er voor weber touwens overal ten overvloeden te koop.
Maar dan heb je wel een echte BBQ.

Ik ga al te ver off topic.
Je kunt altijd een discussie draadje openen in Soorten Barbecues

Welkom op het forum! Alle zinnige adviezen zijn hierboven al gegeven. Succes met je keuze, benieuwd wat het gaat worden! 😁

Terug
Bovenaan Onderaan