BasBQ
Beef en Steak

Voor het eerst spareribs

Lekker, lekker, lekker. Heb net gegeten maar nu alweer trek :D
 
Zien er goed uit, krijg er spontaan honger van! ;)

Dat je ribs (te)vet zijn komt ook omdat ze vrij dik zijn, dan duurt het langer om het vet weg te smelten. Een iets hogere temperatuur zou kunnen helpen of iets langer roken. Het vervelende is dus dat je ze nu nog eens moet maken, en nog eens ,en n...... :D
 
Zien er heerlijk uit! Volgens mij heb je een 57'er of niet? Mijn eerste langere run met een 57 heb ik de temperatuur ook van de deksel thermometer gemeten pas toen ik later een pulled pork maakte en ik ook een thermometer naast het vlees (dus op het rooster) heb gelegd zag ik het verschil tussen de deksel en het rooster: 20-25 graden verschil. Misschien is dat de reden dat het vet nog niet helemaal naar je smaak was weggesmolten/ingetrokken...
 
Ribs zien er super uit. Zin in :D
 
JJD-GRILL zei:
Zien er heerlijk uit! Volgens mij heb je een 57'er of niet? Mijn eerste langere run met een 57 heb ik de temperatuur ook van de deksel thermometer gemeten pas toen ik later een pulled pork maakte en ik ook een thermometer naast het vlees (dus op het rooster) heb gelegd zag ik het verschil tussen de deksel en het rooster: 20-25 graden verschil. Misschien is dat de reden dat het vet nog niet helemaal naar je smaak was weggesmolten/ingetrokken...

Als je een thermometer op het rooster zet, waar zet je die dan neer? Ik neem aan indirect?

Ik heb zelf een Fantast van de IKEA, maar wellicht is een andere beter om de BBQ temperatuur te meten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan