BasBQ
Beef en Steak

Voor het eerst spareribs

 
 

Caspar

Kooltjesharker
Berichten
209
Voor morgen staat een een paasdiner op het programma met spareribs. Voor mij is het de eerste keer dat ik een lange run ga doen. Ik ben benieuwd of het lukt de temperatuur goed te houden, maar dat zien we wel. Ik zal hier verslag doen.

Maar voorlopig loopt alles goed. Gisteren vlees gehaald bij de Sligro, mooie dikke spareribs. Vandaag Noskos' basisrub gemaakt.



Nu zijn de spareribs ruim in de rub, ingepakt en in de koelkast gezet.




Ik ben halverwege en het gaat goed. Gekozen voor een snake, de temperatuur blijft net boven de 100 graden en ik ga ze zo inpakken.



 
lekker hoor, succes vandaag  :)
 
Spannend! En bedankt ook, ik krijg dus direct ENORM zin in ribs, en de Sligro is dicht vandaag.......
 
je kan nog snel naar Sligro Leiden, toe, die is wel open vanmorgen
 
Dat gaat vast lekker worden! Succes!
 
Ceriel zei:
Ron zei:
Je moet eigenlijk zorgen voor een goed gevulde vriezer, dan kun je altijd toegeven aan je bbq-behoeftes  ;)
Check!  :p

Daar heb ik een paar weken geleden de laatste 8 slabs uitgetrokken. Nog niet aangevuld. Dan krijg je dit...
 
Yummie!!
 
En?? Zijn ze al op??? :D
 
Ja alles is goed gegaan vandaag. Een mooie run van meer dan zes uur. (3-2-1 methode)
Maar ik vond de spareribs uiteindelijk vrij vet. Ik bedacht me dat ik waarschijnlijk meer vet had moeten wegsnijden en/of de temperatuur iets hoger had moeten hebben.
De thermometer in de deksel bleef de eerste vier uur op 110 graden, daarna heb ik de temp iets op laten komen. Nadat ik de ribs weer had uitgepakt, heb ik een kernthermometer in een dik deel gestoken. Hij bleef heel lang hangen rond 70 gr. Laatste 40 minuten, ieder kwartier een glaze (Sweet baby Ray's, barbecue sauce)

Met 83 gr heb ik het even laten rusten en daarna zijn we aan tafel gegaan. Het zag er mooi uit en smaakte erg goed. (ik was best trots)



 
Ribbels, lekker
 
Nice ribs :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan