BasBQ
Beef en Steak

Vol vlees pastasaus

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
Vol vlees pastasaus.

350 gr rundvlees
300 gr Ribben
3 worsten
Zout en peper
Olijfolie
2 blikken tomatenblokjes
2 blikken water
6 zongedroogde tomaatjes, fijngesneden
1 flinke ui in stukken
1 blikje tomatenpuree
250 ml rode wijn of port
2 tenen knoflook
2 laurierblaadjes
1 bosje verse basilicum
1 el Italiaanse kruiden

Snij het vlees in stukken en kruid het met zout en peper. Verhit de olijfolie in de dutch oven of potjie zoals ik deed, en bak het vlees bruin aan alle kanten. Voeg dan de ui toe en bak mee. Doe de helft van de wijn door de tomatenpuree. Voeg de knoflook in stukken en de italiaanse kruiden bij het vleesmengsel en doe 1 blik tomatenblokjes en de andere helft van de wijn bij het vlees, roer goed en laat het geheel koken zodat de alcohol verdampt. Voeg daarna het andere blik tomatenblokjes en het pureemengsel toe en laat alles weer goed doorkoken. Schep dan de zongedroogde tomaatjes door het geheel. Voeg de laurierblaadjes en de helft van de basilicum ( wat fijner gesneden) toe en verlaag dan de temperatuur van je vuur of bbq. Laat het geheel 3 tot 4 uur zachtjes pruttelen. Zorg ervoor dat je het geheel af en toe doorroert. Als het geheel te droog wordt kan je wat water toevoegen. Kijk de laatste 3 kwartier of het geheel niet te nat is. Is dit wel het geval laat dan de laatste kooktijd het deksel van de pan. Voeg ook de laatste 3 kwartier de andere heft van de basilicum toe. Na de kooktijd trek of snij je het vlees uit elkaar en verwijder je de botten. Kook tagliatelle en serveer de saus hierdoor. Serveer er een Italiaanse salade bij.

bi8g9i.jpg


2upwh8p.jpg


2i1k0pe.jpg


i6cknc.jpg

 
Dat ziet er lekker uit hou wel van pasta :)
 
So h?, dat lusten we wel.
Toch nog op tijd, mooi gedaan goed recept ook dus op de todo ik ga het zeker maken. :)
Weer een goede reden om toch een DO aan te schaffen. :D
 
Lijkt me lekker!
 
Fantastische foto Lin, heerlijk die vlammen... I love it!
 
Lust ik wel!
 
Zeg, dat lijkt mij best fijne pastasaus!
 
Wij gaan hem eerst in onze gietijzeren stoofpan proberen (gewoon op het gas)  :(
Moet ook wel gaan denk ik dan zo maar. :-?
En dan als het zover is liedjes zingen bij de open haard of kerstboom wellicht valt er dan een DO door de schoorsteen.
Ik hoop dat hij wel zacht valt.
Wie weet (ik kan helemaal niet zo goed zingen) :D maar misschien heeft de Sint of Kerstman daar wel begrip voor en een klein beetje medelijden met mij. :)
 
Hans zei:
Wij gaan hem eerst in onze gietijzeren stoofpan proberen (gewoon op het gas)  :(
Moet ook wel gaan denk ik dan zo maar. :-?
En dan als het zover is liedjes zingen bij de open haard of kerstboom wellicht valt er dan een DO door de schoorsteen.
Ik hoop dat hij wel zacht valt.
Wie weet (ik kan helemaal niet zo goed zingen) :D maar misschien heeft de Sint of Kerstman daar wel begrip voor en een klein beetje medelijden met mij. :)

Ik hoop het voor je, een DO is echt heel erg leuk!!
 
Hans zei:
Wij gaan hem eerst in onze gietijzeren stoofpan proberen (gewoon op het gas)  :(
Moet ook wel gaan denk ik dan zo maar. :-?
En dan als het zover is liedjes zingen bij de open haard of kerstboom wellicht valt er dan een DO door de schoorsteen.
Ik hoop dat hij wel zacht valt.
Wie weet (ik kan helemaal niet zo goed zingen) :D maar misschien heeft de Sint of Kerstman daar wel begrip voor en een klein beetje medelijden met mij. :)
Niet eruit halen. Gewoon direct vullen!

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

 
Ziet er heerlijk uit.
Gaat op de todo!

Verstuurd vanaf mijn XT1635-02 met Tapatalk

 
Ziet er heerlijk uit Lin, ook maar eens proberen.
Eerst maar op t gas de DO moet verdiend worden :)

Groetjes RJ
 
Richard zei:
Ziet er heerlijk uit Lin, ook maar eens proberen.
Eerst maar op t gas de DO moet verdiend worden :)

Groetjes RJ

Diegene die je dit voorzet geeft jou met liefde en DO denk ik. Succes!  :D
 
Lin zei:
Richard zei:
Ziet er heerlijk uit Lin, ook maar eens proberen.
Eerst maar op t gas de DO moet verdiend worden

Groetjes RJ

Diegene die je dit voorzet geeft jou met liefde en DO denk ik. Succes! 
Ha ha dank.

Kan ik dit in m'n ge?mailleerde pan maken? Dan ga ik m'n DO verdienen:)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Moet kunnen in zo?n pan lijkt mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan