BasBQ
Beef en Steak

vlees roken en je buren

Lekker ongeremd experimenteren , je zult zien dat het allemaal meevalt , ik hoop dat je buurvrouw mooi weer heeft en jij vaak de BBQ vol. Jij het roken onder de knie en allemaal lekker gegeten.

Succes laat maar zien wat je allemaal maakt, geeft weer inspiratie  :p
 
Flexibele afvoerpijp erop, zodat de rook hoger uit komt.
Zo'n ding wat je op de afzuigkap monteerd als verloop zijnde.

Kun je je uitlaat pijp verlengen tot een meter of 2?!
 
Ik ga gelukkig goed om met de Buuren, en geef ze ook weleens wat van wat er van de Q afkomt.
Gisteren een plakje ban de maple cured bacon met zwarte peper en whisky gegeven.
Ik geloof dat ik wel weer mag q-en van ze. :D
E9143614-70B9-4959-BC1F-D7E60EB8F174.png
 
Gister de eerste wolken langs mijn nieuwe buren gejaagd... geen klachten gehoord :)
En een stel hamburgers en bacon, daar kwam nog flink rook vanaf :p

Denk niet dat ik snel klachten ga krijgen, en ik nodig ze nog wel even uit binnenkort, dat moet helpen ;)
 
Ja, zie het bacon topic :p Oke, 5 burgers met bijbehorende plakjes bacon...
En met dat grind achter mijn garage, zal de 2e run denk ik nog even wachten zijn.
Langzaam opbouwen, kunnen de buren er langzaam aan wennen =))
 
Een "kleine bump"  van dit topic :D
Ik zit met een astmatische buurvrouw die in de buurt al bekend staat als een zeur mens. Ze is vorige maand
al aan de deur geweest om te klagen over 't feit dat ik ongeveer 8 uur lang m'n UDS aan had staan (pulled pork)
Nu wil ik, om nog meer gezeur te voorkomen, een afzuigkap maken in onze nieuwe overkapping die
aankomende lente gebouwd gaat worden.
Heeft iemand ervaring hiermee? Kan er een goed filter in die afzuigkap gemaakt worden zodat rookoverlast vrijwel
niet meer een issue zal zijn? Als dit niet echt een oplossing is kan ik het geld beter in de zak houden...
Alvast bedankt voor 't meedenken!
 
kijk eens of je een afzuigkap zonder "uitlaat" te pakken kan krijgen.
een gewone kap blaast de lucht simpelweg naar buiten, dus ook de luchtjes e.d.
zo een "afvoerloze" kap heeft volgens mij een koolstoffilter die luchtjes e.d. elimineert en alleen schone lucht er weer uitgooit.
 
Mosseltje zei:
Buren afkopen met een percentage

mooi nooit niet: de buurt brengt hier ook geen bier /dreuge metworst en chips als dr een besloten tuinfeest tot diep in de nacht  is.
tis geven en nemen in een buurt,, en ik klaag niet en heb zelf ook nog geen klachten gehad .
k gebruik ook niet altijd rookhout .en mn briketten gaan vol grijs gegloeid in t korfje
komen de 1ste klachten door mierezifters dan instaleer ik wel een 4 meter lange rvs pijp boven mn oven uitlaat met desnoods een inline afzuiger
 
ik had toevallig laatst ook discussie met iemand (gelukkig geen buren van mij) die astmatisch is, zij kan wanneer de buren bbq-en haar tuin niet in omdat ze daar last van heeft. in de winter heeft ze soms ook last van open haarden, vooral als het windstil is. ik was in eerste instantie een beetje skeptisch (als in, je woont in de stad dus je hebt nu eenmaal buren en tuinen met bbq's) maar ik snap haar situatie ook wel weer. denk dat als je inderdaad echt met astma te maken hebt, een stukje afvoerpijp misschien dus niet afdoende is. ik bedoel, als een open haard al overlast veroorzaakt..?

maar, voor wij dat met elkaar gaan proberen te beredeneren, kan ze zelf niet aangeven wat wel en niet kan? dan kun je misschien ook achterhalen in hoeverre haar klagen echt te maken heeft met astma.
 
Als ik het zo lees, gaat een afzuigkapje niet veel helpen ben ik bang. Je zult altijd wel 'iets' van rook of BBQ ruiken als je buiten staat te koken. Zeker als het een beetje waait. Daarentegen als ze ziet dat je er wel wat aan probeert te doen kan dat ook positief uitwerken.

Misschien is het een tip dat roken van vlees over het algemeen niet zo lang hoeft. Als je pulled pork maakt hoef je 'm echt geen 8 uur te roken. Als je met kleinere snippers gaat werken i.p.v. met houtblokjes ofzo, kun je de rookfase wat verkorten en heeft je vlees een prima rooksmaak. Een uurtje of twee is in principe zat. Als je dan bijtijds start, ben je waarschijnlijk al uit de rook als de buurvrouw wakker wordt.


 
Gelukkig heb ik dat probleem niet :D
Mijn dichtsbijzijnde buren wonen meer dan 500 meter bij mij vandaan...
 
badjak zei:
Gelukkig heb ik dat probleem niet :D
Mijn dichtsbijzijnde buren wonen meer dan 500 meter bij mij vandaan...

Some guys have all the luck ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan