BasBQ
Beef en Steak

Veel ribbels

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.157
Vorige week met wat vrienden afgesproken om de hele doos ribbels te maken. 5,5kg en in totaal 7 ribben uit de Makro.

Nu moest het lukken dat bij de ene vriend hij zelf 'opnieuw' besmet is (3de keer al) en bij de andere vriend zijn vriendin besmet. Nu, daar staan we dan en ze waren al half ontdooid. Dus dan maar afhaal :D

Nu wel tot de conclusie gekomen dat een large kamado uiterst geschikt is voor 6 ribben, maar dat je daar boven toch wat inventief moet worden. Ik heb wel nog een ribrek waar 9 stuks in kunnen, maar omdat een kamado rond is, ga je die laatste wel moeten inkorten.

Gisteren wel zitten vechten met de Billows. Ik heb de laatste sessies al wat problemen met de thermoworks die heel fel schommelt, maar gisteren liep het met de billows ook niet lekker. Temperatuur liep tergend traag op en de damper moest ik uiteindelijk compleet open zetten en de margrietschijf ook helemaal open om eindelijk aan de 107° te komen. Denk als ik de billows eraf had gehaald dat ik er meer plezier aan had gehad. Deze namiddag maar eens op onderzoek uit.
Merkte op dat de billows ook niet continu draaide, maar telkens 2 à 3 seconden draaien, en dan stil vallen, opnieuw draaien en stil vallen,...

Houtskool waren de big blocks van Kamado Joe die ik altijd gebruik met lange sessies en nooit een probleem gaven. Dus ofwel scheelt er iets aan de Thermoworks Signal ofwel lag er mss te veel vlees in waardoor hij wat raar deed. In ieder geval ga ik nu het één en ander testen met de thermoworks en billows in warm water. Mss is er een functie om terug naar fabrieksinstellingen te gaan.

Maar uiteindelijk waren we wel heerlijk. Ik had 3 zoete gemaakt en 4 pikante. Daarnet met wat vrienden gaan fietsen en 1 ervan had er ook gehad en die vonden de pikante zelfs nog iets te zoet :D Ik had pikante dry rub genomen en een pikante wet rub. En die zijn echt wel pikant, maar had bij de ingepakte sessie er agavesirop bij gedaan om het wat te breken, maar dat was blijkbaar niet nodig geweest.

IMG_3339.jpeg


IMG_3340.jpeg


IMG_3345.jpeg


IMG_3351.jpeg


IMG_3352.jpeg


IMG_3354.jpeg


IMG_3366.jpeg
 
Lekker hoor. 😋😋
 
Mooie sessie!

Hier ook een eigenaar van de Billows maar de sessies gaan nu wel beter. Helaas laat bij mijn nieuwe Billows na één keer gebruiken het afsluitrubber al los. Volgens de fabrikant moet ik het gaan lijmen 😅
 
Mooie sessie!

Hier ook een eigenaar van de Billows maar de sessies gaan nu wel beter. Helaas laat bij mijn nieuwe Billows na één keer gebruiken het afsluitrubber al los. Volgens de fabrikant moet ik het gaan lijmen 😅
Bij mij zat die sowizo los en zelfs geen lijmresten gezien. Dacht dat het zo hoorde en heb er ook geen last van. De veer trekt alles tegen mekaar en met ff dusen zit het op zijn plaats.
 
Mooie ribben hoor! Altijd lekker. Dat maakt hongerig. Ik ga straks ook de Q maar aansteken.
 
Bij mij zat die sowizo los en zelfs geen lijmresten gezien. Dacht dat het zo hoorde en heb er ook geen last van. De veer trekt alles tegen mekaar en met ff dusen zit het op zijn plaats.
Bij mijn vorige zat het wel gelijmd.
 
Mooie ribs, zien er goed uit !! Welke had je van de makro? Ik haal altijd de witte doos en dan dik bevleest maar wil een keer wat anders proberen.
 
Dat is een flinke lading ribbies.
Hoop dat ze, ondanks de besmettingen, in de smaak,zijn gevallen.
 
Bij mij zat die sowizo los en zelfs geen lijmresten gezien. Dacht dat het zo hoorde en heb er ook geen last van. De veer trekt alles tegen mekaar en met ff dusen zit het op zijn plaats.
Hier ook.... ziet er inderdaad uit of het zo hoort. Werkt zo prima in ieder geval 😉

Mooie sessie ribbels heb je daar gemaakt 🥰🥰
 
Lekkere ribs 👍🏻
 
Daar passen een hoop ribben op.

Ze pasten er idd op en voor de ingepakte reeks, heb ik er 4 gestapeld en dan de extender gebruikt voor de resterende 3. Daar kwam ik tot de conclusie dat de sonde van de analoge temperatuurmeter door de folie heen was gegaan. Maar qua smaak of gaarheid niet veel van gemerkt.

Ik heb een ribrek met 9 vakken, maar als ik ze in dit formaat in steek, dan krijg ik het deksel niet meer dicht. 6 gewoon en die 7de in 2 gedaan, had mss nog gelukt. Maar uiteindelijk beslist om er 6 in het rekje van de IKEA te steken en de laatste er gewoon bovenop te leggen. Ging wel, maar toch een gedoe. Dus in de toekomst enkel nog 6 maximum :ROFLMAO:
 
Terug
Bovenaan Onderaan