BasBQ
Beef en Steak

Veel ribbels

Ze pasten er idd op en voor de ingepakte reeks, heb ik er 4 gestapeld en dan de extender gebruikt voor de resterende 3. Daar kwam ik tot de conclusie dat de sonde van de analoge temperatuurmeter door de folie heen was gegaan. Maar qua smaak of gaarheid niet veel van gemerkt.

Ik heb een ribrek met 9 vakken, maar als ik ze in dit formaat in steek, dan krijg ik het deksel niet meer dicht. 6 gewoon en die 7de in 2 gedaan, had mss nog gelukt. Maar uiteindelijk beslist om er 6 in het rekje van de IKEA te steken en de laatste er gewoon bovenop te leggen. Ging wel, maar toch een gedoe. Dus in de toekomst enkel nog 6 maximum :ROFLMAO:

Eenmaal ingepakt kun je ze gewoon stapelen.

Het is alleen lastig bij het rook en lak gedeelte.
 
Eenmaal ingepakt kun je ze gewoon stapelen.

Het is alleen lastig bij het rook en lak gedeelte.

Stapelen heb ik dus gedaan, maar vermits ik nog een extender heb, kan ik daarop verder stapelen. Daar door hoeft de onderste niet het volledige gewicht te dragen :ROFLMAO: Respect voor mijn vleesjes :ROFLMAO:
 
Ik heb even het linkje opgezocht van wie ik geleerd heb om de ribbels op te rollen. Het is wel in het Duits maar een leuk kanaal.
Ben er ff rap door gegaan, maar zie het niet echt. Duits is geen probleem, daar ik voor 1/4de duits ben en zelfs ben opgegroeid bij de Duitse bomma.

Vanavond eens op mijn gemak kijken, want dacht er gisteren al aan toen je het zei, maar vroeg me dan af hoe je ze gaat aflakken als ze opgerold zijn. Maar dat zal wss wel in het filmpje zitten.
 
Ralph de kok heeft ook zoiets gedaan.

Video
 
dat is flink eten zeg, lange fietstocht gemaakt zeker ;). Altijd lekker ribs.
 
Was maar 43km en 500hm op de MTB. Valt wel mee. In de zomer komen de tochtjes weer met de racefiets. Die zijn langer.
Toch lekker wat calorieën verbrand waardoor het spijs (lees: ribbels) nog beter smaken. ☺️
 
Toch lekker wat calorieën verbrand waardoor het spijs (lees: ribbels) nog beter smaken. ☺️
Meestal na het fietsen komen die er terug bij tijdens de apres-bike. Die gaat meestal gepaard met 3 á 4 zware bieren, chips, pizza, schoteltje kaas en salami,… :eek: Bij thuiskomst hoef ik niet meer te eten:ROFLMAO:
 
Mooi de BBQ vol liggen met ribs. Dat is toch tof of niet dan. Je had je verhoger ook eerder in kunnen schakelen. En daarop nog zn ikea rekje. Moet je eens kijken hoeveel ribs er dan op kunnen.

Het schommelen van de temperatuur is helemaal niet erg. Het geeft zelfs veel meer rook op je vlees. Doordat het vuur steeds iets dooft en dan weer aangewakkerd wordt komt er meer rook vrij. Pellet smokers gebruiken dit principe zelfs om offset smokers na te bootsen. Misschien is het wel een instelling in het apparaat.
 
Mooi de BBQ vol liggen met ribs. Dat is toch tof of niet dan. Je had je verhoger ook eerder in kunnen schakelen. En daarop nog zn ikea rekje. Moet je eens kijken hoeveel ribs er dan op kunnen.

Het schommelen van de temperatuur is helemaal niet erg. Het geeft zelfs veel meer rook op je vlees. Doordat het vuur steeds iets dooft en dan weer aangewakkerd wordt komt er meer rook vrij. Pellet smokers gebruiken dit principe zelfs om offset smokers na te bootsen. Misschien is het wel een instelling in het apparaat.
De extender paste niet erboven als er al de ribs in het rekke lagen. Had ik geprobeerd. Is hij de laag voor.

Dat de temp wat schommelt geen probleem, maar dat ik met een controller continu moet ingrijpen is niet de bedoeling. Hopelijk geraakt dat probleem opgelost.
 
Dat de temp wat schommelt geen probleem, maar dat ik met een controller continu moet ingrijpen is niet de bedoeling. Hopelijk geraakt dat probleem opgelost.
Dat lijkt mee ook niet. Miss een appart draadje over staren. Er zitten hier op het forum 2 leden die ik ken en ze naar grote tevredenheid gebruiken. Misschien is het wel een instelling. Of staat je thermometer van je gril op de verkeerde plaats en krijgt die directe hitte langs de steen. Dat zijn de eerste dingen die bij mij opkomen
 
Dat lijkt mee ook niet. Miss een appart draadje over staren. Er zitten hier op het forum 2 leden die ik ken en ze naar grote tevredenheid gebruiken. Misschien is het wel een instelling. Of staat je thermometer van je gril op de verkeerde plaats en krijgt die directe hitte langs de steen. Dat zijn de eerste dingen die bij mij opkomen

Daar is al een ander draadje over. Komt wel goed :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan