BasBQ
Beef en Steak

Varkensrollade met een agave siroop/bacon korst

 
 
 
 
 

Maccie

Gerijpt
Berichten
2.592
Ik had nog een rollade liggen en was ge?nspireerd door een forumlid die een zalm bereidde met een korst van bacon.

Ik had niet al te veel tijd dus snel naar de winkel en bacon gehaald en aan de slag. De bacon eerst knapperig uitgebakken op de Q. Daarna verkruimeld.

De rollade opengesneden en ingesmeerd met agave siroop daarna met bacon en een beetje pork rub ingesmeerd.

Daarna op de Q en gaan met die banaan.


Eenmaal op de Q bedacht ik mij eigenlijk dat de bacon al uitgebakken en bruin was dit samen met het suikergehalte in de agave siroop was ik bang dat de bacon ging verbranden en dat een vieze smaak zou overheersen.

Na een paar keer spieken bleek dit op het eerste gezicht niet het geval te zijn.



Nou na het "proeven" was de smaak goed. Leuk om een keer te maken.

Ik heb niet echt veel foto's gemaakt. Maar wilde deze toch met jullie delen.
 
Lust ik wel!
 
Mooi experiment!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er goed uit, voor herhaling vatbaar?
 
Ziet er erg smakelijk uit!
 
M4rtijn76 zei:
Ziet er goed uit, voor herhaling vatbaar?

Dat uiteraard. Moet wel zeggen dat dit niet mijn beste rollade is. Maar volgende keer misschien iets aanpassen. Weet nog niet wat :)
 
Lekker
 
Maccie zei:
M4rtijn76 zei:
Ziet er goed uit, voor herhaling vatbaar?

Dat uiteraard. Moet wel zeggen dat dit niet mijn beste rollade is. Maar volgende keer misschien iets aanpassen. Weet nog niet wat :)

Hou ons vooral op de hoogte van dit soort experimenten. Kunnen wij ook weer wat van leren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan