BasBQ
Beef en Steak

varkenskoteletten low and slow

Marc17960

Kooltjesharker
Berichten
116
Heb vandaag eens iets geprobeerd en moet zeggen dat het bijzonder is meegevallen. Normaal leg ik een groot stuk vlees voor low en slow, maar aangezien dit in aanbieding stond, dacht ik maar, waarom niet.
Wij, en hiermee bedoel ik, in Belgi?, noemendit spiering koteletten of nek koteletten.


Vervolgens een rub gemaakt.  De plastic doos is bruine suiker. Normaal zou ik Turbinado suiker moeten hebben, maar kon dit niet te pakken krijgen op zeer korte tijd, dus  bruine suiker

Rub aangebracht, en dan enkele uren in koelkast

Op het ei low and slow op ongeveer 100?-110? gedurende ongeveer een 1.5 uur zonder rookhout, dan een BBQ saus aangebracht en nog eens een half uurtje.

Dit op het bord met wat broccolie en gekookte aardappelen.
Het is een eeuwigheid geleden dat ik nog zulke boterzachte sappige koteletten heb gegeten.
 
ze zien er ook lekker uit
 
Mmmmmmm!!!! Heerlijk lijkt me dat!!! :D
 
In Twente noemen we dat karbonade. Maar ziet er wel machtig lekker uit.
 
Ik zeg: volgens mij is het goed gelukt  :D
 
mooie lekkere schouderkarbonade is dat.

k heb ze na een mosterd brine ook wel is in mn rookoventje gehad.
daarna alleen met zout en peper en een beetje kipkruiden  weggewerkt,en die waren ook heerlijk mals.
 
Dat ziet er lekker uit hoor!
En aan de 2e foto is te zien dat deze plaatjes inderdaad uit Belgi? komen, zie het stopcontact met de speciale pen :)
 
Ze zien er ook boterzacht uit. Jullie hebben vast heel smakelijk gegeten. fijne jaarwisseling!
 
Terug
Bovenaan Onderaan