BasBQ
Beef en Steak

Variatie op MOINK balls

 
 

Afwasser1

Vuurmaker
Berichten
73
Tijd om te experimenteren. Ik heb het gekruide Italiaanse gehakt gebruikt, aangevuld met uienpoeder.

Eerst een cupcakehouder ingevet:



Gehakt staat klaar:



Plakje ontbijtspek en het gehakt in de cupcakehouder:



Spek weer dichtvouwen:



Ondertussen bladerdeeg in een grotere cupcakehouder gedaan:



Nu de bladerdeeg in de oven en de andere houder op de ProQ. Straks meer!

Sorry dat de foto's niet goed staan, moet nog even uitzoeken hoe ik ze kan tilten.
 
Het idee is om de hapjes van de kleine houder in de bladerdeegvormpjes te doen. Ben benieuwd, en ik hoop dat de bladerdeeg niet te groot wordt...
 
zeker een leuk idee, ik hou je in de gaten
 
Nou...

Ik schep niet graag op over dit soort dingen, maar dit is toch echt een succes...

De hapjes hebben een uur op 115 C in de smoker gelegen. Ik heb geen rookhout toegevoegd, om geen overdaad aan smaken te krijgen. Had wel een beetje basis rub op het gehakt gedaan, in de geest van de MOINK balls.



Bladerdeeg is er klaar voor:



Drupje Red Raspberry erin:



Het eindresultaat:



En nu lekker knagen!
 
Sow das een mooie creatie! Ik geloof meteen dat dit een topper is!!!
 
Ziet er lekker uit! Smaakt het ook zo, met het extra bladerdeeg bakje? (en zonder mopsaus)
 
Bladerdeeg was exact goed, wel afgekoeld. De mopsaus heb ik niet over het vlees gedaan om onherstelbare schade aan de cupcakehouder van vrouwlief te veroorzaken, daarom eerst die saus in het bladerdeegbakje. Als hapje is het te groot om in 1 keer in je mond te stoppen, ben ik net achter gekomen. Dat wil zeggen, als je in je eentje bent is het natuurlijk prima te doen, maar op een verjaardag verander je vermoedelijk al snel in de risee van de avond.

 
mooi gemaakt hoor, ik ben om  :)
 
Ziet er mooi uit en het zal best lekker zijn!!
 
Deze variant van de MOINK balls ziet er ook erg lekker uit.
 
Leuk idee en ziet er smakelijk uit !
 
Leuk bedacht en ziet er lekker uit! Leuk als versnapering tussendoor. Komt op de lijst.
 
Ze lijken mij heerlijk wel een flinke hap.
 
Wat een leuk idee! ( bij de Action heb je voor 2,95 een siliconen cupcakevorm voor 12 stuks. Koop er een voor jezelf, kan ook op de Q)
 
Dat ziet er bijzonder smakelijk uit !
Mooie variant op de MOINK ball.
 
Terug
Bovenaan Onderaan