BasBQ
Beef en Steak

Vandaag varkenshaasjes gevuld op de Primo

Zo, dat ziet er top uit!
 
Ik ga ze maken, maar ik zie toch ook basilicum toch?
ze lijken mij heerlijk!
dank voor het delen
 
Vandaag gemaakt met een kleine toevoeging. Koriander-  en venkelzaad fijngestampt en dat aan de binnenzijde van de opengesneden varkenshaas gedaan. Brie erop, tijm erbij en zongedroogde tomaatjes. We hebben heerlijk zitten smikkelen.
Bedankt voor de bron van inspiratie :)
 
Ik zet ze ook op de lijst :)
 
Ziet er smakkelijk uit, maar een kern van 70 gr bij varkenshaas vind ik wel erg hoog. :-O
 
Als we dan toch inspiratie gaan opdoen; wat dachten jullie van Pesto en (wal)noten erbij aan de binnenkant? Doet het altijd goed op Brie vind ik....
 
Bedankt voor alle reacties en toevoegingen!

Net terug van vakantie, dit weekend maar weer eens de Q aan :)
 
Ewald zei:
Ziet er smakkelijk uit, maar een kern van 70 gr bij varkenshaas vind ik wel erg hoog. :-O

Welke kerntemperatuur hou jij dan aan ?
 
Riestad zei:
Ewald zei:
Ziet er smakkelijk uit, maar een kern van 70 gr bij varkenshaas vind ik wel erg hoog. :-O

Welke kerntemperatuur hou jij dan aan ?

58-59 graden C en dan kort afgrillen

20160701_214658_zps1mrljrxm.jpg


kwaliteit foto is niet helemaal je van het, maar ach.
 
@Ewald

Dat ziet er goed uit, zal de volgende keer de kern ook eens rond 60 houden!
 
Dat heb je dus echt heel fijn gedaan kerel!
 
Met 58 graden is het wel aan de lage kant, belangrijk is wat hij er ook bij zegt; het afgrillen; dan zal de temp richting de 63 graden gaan wat zorgt voor een licht rose stukje varkensvlees. Voor kalkoen- en/of kipfilet moet je volgens mij rond de 70 graden zitten toch?
 
Gilles zei:
Met 58 graden is het wel aan de lage kant, belangrijk is wat hij er ook bij zegt; het afgrillen; dan zal de temp richting de 63 graden gaan wat zorgt voor een licht rose stukje varkensvlees. Voor kalkoen- en/of kipfilet moet je volgens mij rond de 70 graden zitten toch?

Ik ben altijd rond de 70 graden met varkensvlees, dacht altijd dat dat de veilige temperatuur was.
 
Riestad zei:
Gilles zei:
Met 58 graden is het wel aan de lage kant, belangrijk is wat hij er ook bij zegt; het afgrillen; dan zal de temp richting de 63 graden gaan wat zorgt voor een licht rose stukje varkensvlees. Voor kalkoen- en/of kipfilet moet je volgens mij rond de 70 graden zitten toch?

Ik ben altijd rond de 70 graden met varkensvlees, dacht altijd dat dat de veilige temperatuur was.
Iberico laag ribstuk deed ik altijd op56-57 graden meer heeft zo'n mooi stuk echt niet nodig (vraag maar na bij Martijn van Vuur & Rook die vrat zijn vingers erbij op  =)) ), een varkenshaasje is heel mager die wordt snel gortdroog rond de 60 graden meer dan zat.
Procureur doe ik wel hoger omdat er nogal wat zenen inzitten, die wil je langer garen 70-75 graden
 
@Ewald

Volgende keer gaat die tot 60 graden! Thanks!

 
Terug
Bovenaan Onderaan