BasBQ
Beef en Steak

Vandaag varkenshaasjes gevuld op de Primo

M4rtijn76

Pitmaster

Zo, dat ziet er top uit!

miep

Pitmaster

Ik ga ze maken, maar ik zie toch ook basilicum toch?
ze lijken mij heerlijk!
dank voor het delen

McPeet

Gemarineerd

Vandaag gemaakt met een kleine toevoeging. Koriander-  en venkelzaad fijngestampt en dat aan de binnenzijde van de opengesneden varkenshaas gedaan. Brie erop, tijm erbij en zongedroogde tomaatjes. We hebben heerlijk zitten smikkelen.
Bedankt voor de bron van inspiratie :)

avr

Pitmaster

Ik zet ze ook op de lijst :)

Ewald

Administrator
Forumleiding

Ziet er smakkelijk uit, maar een kern van 70 gr bij varkenshaas vind ik wel erg hoog. :-O

Gilles

Stoker

Als we dan toch inspiratie gaan opdoen; wat dachten jullie van Pesto en (wal)noten erbij aan de binnenkant? Doet het altijd goed op Brie vind ik....

Riestad

Gemarineerd

Bedankt voor alle reacties en toevoegingen!

Net terug van vakantie, dit weekend maar weer eens de Q aan :)

Riestad

Gemarineerd

Ewald zei:
Ziet er smakkelijk uit, maar een kern van 70 gr bij varkenshaas vind ik wel erg hoog. :-O

Welke kerntemperatuur hou jij dan aan ?

Ewald

Administrator
Forumleiding

Riestad zei:
Ewald zei:

Welke kerntemperatuur hou jij dan aan ?

58-59 graden C en dan kort afgrillen

20160701_214658_zps1mrljrxm.jpg

kwaliteit foto is niet helemaal je van het, maar ach.

Riestad

Gemarineerd

@Ewald

Dat ziet er goed uit, zal de volgende keer de kern ook eens rond 60 houden!

Sander72

BBQ Junkie

Dat heb je dus echt heel fijn gedaan kerel!

Gilles

Stoker

Met 58 graden is het wel aan de lage kant, belangrijk is wat hij er ook bij zegt; het afgrillen; dan zal de temp richting de 63 graden gaan wat zorgt voor een licht rose stukje varkensvlees. Voor kalkoen- en/of kipfilet moet je volgens mij rond de 70 graden zitten toch?

Riestad

Gemarineerd

Gilles zei:
Met 58 graden is het wel aan de lage kant, belangrijk is wat hij er ook bij zegt; het afgrillen; dan zal de temp richting de 63 graden gaan wat zorgt voor een licht rose stukje varkensvlees. Voor kalkoen- en/of kipfilet moet je volgens mij rond de 70 graden zitten toch?

Ik ben altijd rond de 70 graden met varkensvlees, dacht altijd dat dat de veilige temperatuur was.

Ewald

Administrator
Forumleiding

Riestad zei:
Gilles zei:

Ik ben altijd rond de 70 graden met varkensvlees, dacht altijd dat dat de veilige temperatuur was.
Iberico laag ribstuk deed ik altijd op56-57 graden meer heeft zo'n mooi stuk echt niet nodig (vraag maar na bij Martijn van Vuur & Rook die vrat zijn vingers erbij op  =)) ), een varkenshaasje is heel mager die wordt snel gortdroog rond de 60 graden meer dan zat.
Procureur doe ik wel hoger omdat er nogal wat zenen inzitten, die wil je langer garen 70-75 graden

Riestad

Gemarineerd

@Ewald

Volgende keer gaat die tot 60 graden! Thanks!

Bovenaan Onderaan