BasBQ
Beef en Steak

vandaag BCC!

 
 
 

fonsgroen

Kooltjesharker
Berichten
241
Na het avontuur van gisteren met de lamschouder wil ik vandaag proberen mijn Tokkie binnen te slepen door een BCC te maken!

Ik heb bij het doorlezen van dit forum gemerkt dat de vloeistof in het blikje weinig of niet toevoegt aan de smaak van de kip, nu wil ik het eens anders proberen...... Ik wil het blikje aan de bovenkant open maken en daar in wat appelrookhout stoppen. Tijdens de sessie wil ik tegen het blikje wat briketten leggen zo dat het hout rook produceert, heeft iemand hier ervaring mee?

En tevens niet geheel onbelangrijk..... voldoe ik wel aan de regels voor een Tokkie als ik geen vloeistof in het blikje heb zitten??
 
Over de regel kan ik niets zeggen, maar als je briketten tegen het blikje legt, heb je waarschijnlijk teveel warmte dichtbij, en gaat zijn kont verbranden
Misschien kan je proberen om het blikje OP ??n briketje te leggen, zodat het van onderen verhit wordt
 
Kip op blik is de regel, dus daar zit je goed. Maar ik ben ook van mening dat een briketje in het blik te veel warmte produceert.
 
Gelukt!!!

Zoals in het 1e bericht al geschreven staat vandaag BCC op het menu!
Gelukkig is bij ons de appie open op zondag dus daar heen voor een mooie Biokip


de rub gebruikt van de site van Noskos, heerlijk is deze!
Een volle starter met ecobrassa's klaar gemaakt en deze aan beide zijdes van de Q gelegd



en gaan!



na een goed uur was kwam de temperatuur al in de buurt van de 80..... dus nog heel even.,...



en toen mocht de kip er af!!




helaas heeft de optie met het rookhout in het blikje niet gewerkt.... volgende keer iets anders verzinnen...



maar het was een erg lekker sappig en krokant kippie!



En om de rest warmte te gebruiken nog 2 "running-chokocake" gemaakt!



 
grrr te snel op verzenden gedrukt..... de beste foto's van de cake moesten nog komen.... bij deze ;)




Bedankt voor de raad heren!
 
Lekker kippetje en mooi toetje! Welkom bij de Tokkies!
 
GefeliciTokkied! Wel zielig hoor al die pinnen door het kipje....
 
Dank u voor de Tokkie, ben er blij mee!!

Dominique zei:
GefeliciTokkied! Wel zielig hoor al die pinnen door het kipje....


Dominique die pinnen waren voor de stevigheid omdat het blikje geen vloeistof bevat was de kip er instabiel...... zonder pinnen had het zo maar een "cave-men" kip kunnen worden!
 
Ik moet toegeven dat de kip met de pinnen er wat luguber uitziet, maar die cake ziet er errug lekker uit
 
Gefeliciteerd met je tok en een prachtig toetje!! ;)
 
Lekker hoor. Gefeliciteerd met je tok! Heb je misschien het recept van de cake? Dat ziet er wel erg lekker uit.  :-[
 
Gefeliciteerd met je kippetje.

En die chololade taart....mmmmm.....wauw.
 
mooi kippie hoor, gefeliciteerd met je tokkie
 
grappig, ik had mijn kip ook op een blik zonder vloeistof en gestabiliseerd met spiesen, alleen had ik de spiesen door het lege blik gestoken en zo een standaard gemaakt. werkte ook voor de stabiliteit (alleen mijn kip was niet goed genoeg naar mijn zin en deze zo te horen wel!)
gefeliciflapstaart met je tokkie!
 
Gefeliciteerd met je tokkie !
 
Terug
Bovenaan Onderaan