BasBQ
Beef en Steak

Vaderdag: MOINK balls

 
 
 

Pharan

Vuurmaker
Berichten
74
Natuurlijk stond m'n pa in het middelpunt gisteren, op vaderdag, dus zijn we samen met de WSM die hij (wel) heeft aan de slag gegaan. Ik had de MOINKS thuis al voorbereid:

mzts.jpg


De Q opgestookt tot 107 graden (was mijn eerste keer. Minion methode gebruikt, wat een tegensputterende vader opleverde: "Dat zijn veel te veel kolen en dan komt daar ook nog zwarte damp vanaf als ze in de hens gaan!". Na wat uitleg nam Mr. Eigenwijs het toch voor waar aan  ;D

Marr goed, na 1 1/2 uur roken tussen de 107 en 116 graden (met beneden 2 schuiven volledig dicht, de laatste afgeknepen tot 1/4 open en boven ook 1/4 open wilde hij niet zakken tot onder de 115 graden. Ik heb wel gewoon houtskool briketten gebruikt, geen kokos. Kan het daar aan liggen?) de MOINKS ingesmeerd met de offici?le saus, zonder Chipotle helaas, maar met canyennepeper.

io79.jpg


Daarna nog een half uurtje op de Q en.... tadaa:

cibw.jpg


cyur.jpg


Tot slot nog een wat wazige foto van de binnenkant. Ik zag een goede rode rand, maar durf niet te zeggen of die nu van het roken komt (hickory) of van de rub.

50u7.jpg


Al met al was dit een prima vaderdag!
 
Goed gelukt, en gezellig zo samen met je vader knutselen! O sorry, BBQ-en.... ;)
 
Zo jij hebt lekkere ballen ;).

Let op MOINK is met alleen hoofdletters ;).
 
Lekkere ballen!
 
Dat benne beste ballen!! :p
 
Wat een lekkere ballen hebben jullie ;)
 
jou ballen wil ik ook wel in happen
 
Super Balls hoor! Krijg spontaan trek net na middernacht, maar dat is niet goed net voor het slapen gaan  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan