BasBQ
Beef en Steak

uitgstelde verjaardag sessie

 
 
 
 

A3aan84

Pitmaster
Berichten
526
Het is al weer twee maanden terug dat ik jarig was maar het is eindelijk gelukt om alle agenda's gelijk te krijgen. Nou ja bijna dan, broer last minute naar Turkije. M'n schoonouders wilde op bezoek bij mijn ouders dus heb dit gecombineerd en het is wel lekker dat ze daar een grote tuin hebben.

Wat ik wilde was een soort BBQ diner en dat is allemaal aardig gelukt heb ik gehoord van de gasten.

Ben begonnen met een knoflooksoep. het recept van de AH maar dan heb ik de knoflook niet gepoft in de oven maar uiteraard in de BBQ met wat appelhout chips. 40min. op 160?C in het vervolg doe ik ze iets kouder ze zijn wat te gaar geworden. was lastig pellen/uitknijpen. 

Foto-HNWVS86X-D.jpg


Daarna als warm voorgerecht Nieks Cherry ribs omdat ik die graag een keer wilde eten met een Amerikaanse pasta salade. Had Iberico ribben gekocht bij vleesveiling.com Ze vielen goed in de smaak bij iedereen erg lekker en ga ze zeker nog een keer maken.

Foto-LNHQMUQI-D.jpg


Als hoofdgerecht heb gekozen voor een hele ribeye met kreeft, groene groeten (snijboontjes, courgette en tuinboontjes) en aardapelpuree
De ribeye heb ik in Brazos Dry Rub gezet en willen breiden op 110?C met eiken- en beukenhout zodat die na een uurtje of twee 53?C zou zijn. dit ging niet lekker kreeg de temperatuur van de BBQ niet echt lager dan 150?C Waardoor hij met een goed uur al op temperatuur was. Maar ik kon hem goed warm houden in de zilverfolie en we zijn een half uurtje eerder begonnen met eten.

De kreeft heb ik de dag ervoor 2.min gekookt in zeer zout water met wat viskruiden en heb hem in dat water laten afkoelen en in de koelkast gezet. om heb de volgende dag op te warmen op de bbq en tijdens het grillen in te smeren met wat gesmolten roomboter met een beetje vocht uit de kreeft. Er waren wat mensen bij die nooit kreeft hadden gegeten dus heb de helft een halve staart gegeven zonder schaal en de ander helft een schaar zonder schaal. (de scharnieren heb ik bewaard en vandaag op gegeten) Vond zelf de grilsmaak op de kreeft wat tegen vallen was lekker hoor. maar volgende keer doe ik heb rauw op de bbq.

Foto-WFLXTVQ6-D.jpg


En nog een dessertje. cr?mebrullee (standaard recept) met een appeltaartje(shot). Maar die heb ik maar in de ovengedaan.


Foto-NDUIWQCN-D.jpg


0,5 deel wodka 1,5 deel likeur34 1 deel appelsap met slagroom en kaneel.



 
Ziet er allemaal heerlijk uit!

Probeer in je cocktail eens van die Poolse Bisongras wodka, die lijkt al op appeltaart.
 
Wow, mooie sessies. Ziet er erg lekker uit allemaal en verse kreeft van de bbq is hier echt een favoriet. Lekker proberen is natuurlijk geweldig.
 
je hebt je flink uit staan sloven, ziet er allemaal prachtig uit
 
Dat is een mooie sessie geweest zo te zien. Petje af hoor....
 
Hele mooie combinaties, petje af hoor !
 
Dat ziet er weer super uit Aad!! Vooral die ribbetjes  :p We moeten echt een keer afspreken! Ik denk iets met oesters ofzo.
 
@ structor, vond de cherry ribs echt lekker. Anders dan alle ander ribben die ik heb gegeten. zoet, pittig en de kersen smaak die lekker door komt. heb het recept aan gehouden die op de site van Nokos staat  maar dan wel met Cherry coke. Ik heb de chipotle in adobo zelf gemaakt. (combi van youtube en google) . recept zal ik nog in de recepten lijst zetten heb de verhoudingen op geschreven en heb er foto's van.
 
Je heb flink uitgepakt, ziet er allemaal heerlijk uit.
 
Mooie sessie hoor!!
 
Wauw, man wat heb jij er een werk van gemaakt.

Ik kan begrijpen dat de familie er met smaak van heeft gegeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan