BasBQ
Beef en Steak

Uitgenodigd worden..

 
 
 

NasQ

Gemarineerd
Berichten
1.205
Daar zit je dan.. Samen met Mrs. Nas.. En je krijgt een uitnodiging om ergens te komen BBQ'en..
Hmmm.. Ergens anders BBQ'en.. In de zin van.. Niet thuis.. Dus ik kan niet mijn eigen Q aansteken.. Hmmmm nou vooruit dan maar!

Maar toch.. Had ik zoiets van.. Ik wil vandaag toch even mijn Q aansteken..
En toen kwam een helder moment! Je hoeft geen stokbrood te halen! Ik regel dat wel!

Yes! Toch een reden om op mijn vrije dag even de Q aan te steken.. Snel even naar de Supermarkt gefietst.. En kant en klaar brooddeeg uit een pakje gehaald.

Ik wilde een brooddeeg doen, aangezien ik dit al eerder had gemaakt.. En een een compleet brood.. Gewoon om te experimenteren.

De foto's!
8apyva4y.jpg

yde3y3e8.jpg

arumyne2.jpg
 
Mooi hoor!! Brood van de BBQ is echt top.
 
ziet er goed uit.. maar het lijkt het of de foto's onderste boven staan
 
Ik zeg voor een kant en klaar deeg prima resultaat
 
Lekkere broodjes hoor, ben er ondersteboven van :)
 
mooi brood hoor
 
Da's nie bah nie.
 
Prima broodjes! Net als van de echte bakker
 
Goed gedaan!! :p :p
 
Mooie broodjes, maar waarom in een springvorm als ik vragen mag? :)
 
Brood blijven proberen is ook een heel leuke hobby er is niets lekkerder als zelf gebakken brood.En net als Noskos zegt even naar de site van Levine kijken zij heeft mooie recepten en je kan ook zien hoe je brood moet kneden en vormen.Zelfs ik heb hier nog bepaalde dingen geleerd en ik bak al 25 jaar brood. Succes.
 
noskos zei:
Doe je de vliesjes test? Je deeg ziet er niet mooi strak uit, een beetje bobbelig, het lijkt erop dat je niet lang genoeg kneed, daarom lukt het rijzen misschien ook niet zo lekker.

Zo ziet goed gekneed brooddeeg eruit

en hier hoe je mooie strakke bolletje maakt, ook dat helpt betere broodjes te maken:

Rond brood vormen

De filmpjes zijn van Levine, http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl

Dit is de eerste keer dat ik ervan hoor! Dus nee..
Bedankt voor de filmpjes.. De volgende broodjes zullen beter worden hierdoor:) thanks!
 
Handige tip van de handen met olie insmeren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan