BasBQ
Beef en Steak

trio BBQ op 2e paasdag

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Op deze zonnige 2e paasdag komen de kids en kleinkinderen weer eten, dus de fik weer in de Q.
Voor de variatie tijdens het eten straks wordt door RedFox gezorgd, er is nog een restant van de brisket die we weer opwarmen en daarnaast is er "vers" vlees en vis in de planning  ;)
Om 13:15u zijn de baby back ribs op de WSM gegaan, straks gaan de 2e en 3e Q ook aan, 1 x voor zalm op plank en 1 x voor Beer Can Chicken (hiervoor de gas-Q onder het stof vandaan gehaald) , voor ieder bekkie is er dus een spekkie  :D
Het is even een logistiek puzzeltje, want alles bij voorkeur op ongeveer hetzelfde tijdstip klaar....
Ben eigenlijk benieuwd of ik de bbq-counter dan met 3 omhoog mag zetten?

3 op een rij.....
3opeenrij_zpsb81fa5ec.jpg


en nog een keer 3 op een rij....
paasribben_zpsa75cc897.jpg
 
Ziet er strak uit Redfox ;)
Had jij 1 van de rubjes gewonnen??
Zoja, proficiat :p
 
Doe je ook nog wel eens wat in de 'gewone' keuken, of gebruiken jullie die slechts voor de opslag van briketten ed? ;D
Mooi setje Q's op rij!
 
El Fumarole zei:
Doe je ook nog wel eens wat in de 'gewone' keuken, of gebruiken jullie die slechts voor de opslag van briketten ed? ;D
Mooi setje Q's op rij!

Keuken.......keuken...... Het zegt me even niets...:p
 
Kijk dat is nou eens serieuzer aan de gang gaan. (het kan nog groter hoor  ;) )  Van mij mag je 3 streepjes zetten als je dit graag wil  ;D
 
lekker hoor!
 
Het is nu net na 20:45u en de "2e paasdag trio Q-sessie" zit er net op. De afwas is gedaan, de Q's weer op hun parkeerplaats en de familie voldaan en met volle magen weer naar hun eigen stekkies!
Het was gezellig maar voor opa RedFox toch wel een beetje stressig om alles tegelijk te regelen en op tijd en goed gegaard op de tafel te krijgen.......maar ik heb goed nieuws: het is gelukt!  :D
Van alle gerechten die ik had gemaakt kwam unaniem het oordeel dat de spareribs het lekkerste was, ook kleinzoon Lars (net 2 jaar jong) kluifde ervan dat het een lieve lust was (zie foto) terwijl hij riep: " opa maakt!" De beste beloning die ik kon ontvangen.... :)
Hieronder volgen nog een paar foto's van hetgeen we aten, het was zoveel dat het restant brisket van zaterdag j.l. niet eens aan bod kwam, maar die lusten mijn vrouw en ik de komende dagen zelf ook nog wel.
Morgen nog een dagje verlof en vanaf woensdag dan weer in de "daily business modus" .
Bedankt voor het kijken!

de spareribs met Plowboys Yardbird rub en Blues Hog bbq saus zijn na 3-1-1 methode klaar voor consumptie
spareribsglazepasen_zps9167261c.jpg


en voor het serveren nog even de 3 racks in stukjes gesneden
spareribsgesnedenpasen_zps7cd99d82.jpg


daar doe je het (ook) voor! kleinzoon Lars smult van opa's spareribs  :D
larsmetsparerib_zps10fdf54e.jpg


de zalm op red cedar wood plank en ingesmeerd met thai marinade (Sligro) na 23 minuten directe hitte op de OTP57
zalmklaarpasen_zpsb5ef6141.jpg


de chicken brothers (of sisters) op de Weber Genesis na 1u 10 min bij 195C zien er bruin uit (normaal op de OTP met briketjes krijg ik ze "mooier" gebruind)
bccx2pasen_zps95bfea49.jpg


al het Q-tuig weer geparkeerd bij het schuurtje onder afdak, wachtend op de volgende sessie(s)
Qparkeerplaats_zps408a1ec0.jpg



 
gefeliciteerd hoor, je hebt flink uitgepakt.
Leuk als het dan ook nog lukt
 
Dat ziet er allemaal lekker uit, goed bezig geweest.
 
Goed gedaan opa redfox;)
 
Zo, je bent echt lekker in de weer geweest! Dat was een echt feestmaal.
 
En wie durft nu nog te zeggen, dat mannen maar 1 ding tegelijk kunnen doen (3 zelfs) 8)
Bewijs geleverd dacht ik zo. :D

Ziet er weer top uit Geert
Kijk maar uit, straks staan ze ieder weekend op de stoep.

Nog van harte met je gewonnen Rub h?  :)

Mac
 
Ziet er allemaal goed uit zeg! Ik moest het doen met een 'fondue sessie' bij mijn schoonouders...
 
Goed bezig met het familie gebeuren ziet er prima uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan