BasBQ
Beef en Steak

TLS (Texaco-Lotto-Smoker)

Is toch niet nodig? Je kan toch al je hout bij voorbaat toevoegen?
 
noskos zei:
Is toch niet nodig? Je kan toch al je hout bij voorbaat toevoegen?
Is wel makkelijker om af en toe een beetje te poken voor het as of een stukje hout bij te gooien. Maar denk dat je wel zonder kan.
 
Eddeped zei:
noskos zei:
Is toch niet nodig? Je kan toch al je hout bij voorbaat toevoegen?
Is wel makkelijker om af en toe een beetje te poken voor het as of een stukje hout bij te gooien. Maar denk dat je wel zonder kan.
Als het nodig zou zijn kan ik de bovenkant eenvoudig van de onderkant tillen, als de handgrepen eraan zitten tenminste....
Bij de ribbels van zaterdag na 5 uur nog een halve mand briketten over en de eerste 2,5 uur rook.
 
Aangezien ik nog niet tevreden was over de kolenmand van mijn smokertje, vandaag op de weg naar huis vanuit de polder even bij Fonteyn naar binnen gegaan om de bouw van de WSM37 te bekijken.
Duimstok mee en het eea opgemeten.
In het echt is de WSM37 wel erg klein....

Aan de zaak een stuk plaatwerk met gaten uit de afvalbak gevist en hiervan een nieuwe kolenmand gemaakt. Doorsnede 23cm, hoogte 18.
Beetje hout erin, en de verf eraf branden:
6P24AX8.jpg


De koekenpan/hitteschild had ik al vervangen door een pizzasteen (wrapped in foil  B-)). Nu de handvaten nog en een nieuwe waterpan monteren. Deze moet hoger in de smoker.
Heb al een hondevoerbak gezien bij de Action..... :D

Ben overigens erg blij met mijn Did-It-Myself smoker, afgelopen zaterdag kipfiletjes gerookt:

9pucfWn.jpg


Still under construction....
 
Blijft een mooi project!! =D>
 
Ik moet binnenkort toch ook maar gaan beginnen!! Vat staat te wachten maar nog zo veel te doen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan