BasBQ
Beef en Steak

tis nie altijd feest

 
 
 

maroc

Gemarineerd
Berichten
1.546
zoals gezegd soms gaat het ook niet goed :-[

vandaag wilde ik graag spareribs, puntpaprika's en de pizzasteen uitproberen, tussendoor besloten om ook een banaan met bacon erbij te doen
uiteraard met behulp van mijn lieftallige assistente die toch ook wel interesse krijgt in de Q

dus eerst tomatensaus maken



en de banaantjes inrollen in bacon



vol goede moed vanmorgen vroeg de ribbels in de rub gezet.
??n eigen rub a la noskos en twee de spicey garlic van de lidl


vanmiddag de Q aan met een 2/3 starter aan ecobrassa's en de ribbels erop. (niet zichtbaar is nog een zone met kolen)


nadat ze even ingepakt hebben gezeten en ik begon met afmoppen ondertussen de puntpaprika's en de bacon banaan erbij gedaan


eindresultaat van de ribben viel nog alleszins mee, ondanks dat ik niet tevreden was met het verloop van de sessie. puntpaprika's en bananen waren ook redelijk. (geen foto van trouwens)


toen verder met de pizza's die ik ondertussen al belegd had. (pizzadeeg was iets kant en klaars aangezien ik geen tijd had om zelf te maken)


vanaf hier had ik eigenlijk geen idee meer van wat ik aan het doen was en hoe ik het zou kunnen oplossen.  ???
achteraf denk ik dat ik de fout in ben gegaan bij het niet bestuiven met bloem van de ondergrond waar de pizza's op lagen.
verder denk ik dat ik te ver van te voren de pizza's belegd heb en bij kamertemperatuur heb laten liggen.

eigenlijk kon ik met de pizza's niets meer behalve oprollen en er een soort rolbrood van maken maar ondanks dat het er op de foto nog wel redelijk geslaagd uitziet was het deeg niet gaar.


ook ben ik nu van mening dat ik ook iets teveel tegelijk wilde doen vandaag en dat dat stomweg niet te doen is :-[ :-[

eventuele tips, suggesties of opbouwende kritiek neem ik van harte aan.
ik zeg verder maar zo, van zulke momenten kun je leren ;)

bedankt voor jullie aandacht!
 
haha, wel leuk dat je dit post.
Ik denk dat je inderdaad te veel hooi op je vork genomen hebt, temeer dat je alles op 1 bbq wilde doen.
Dan kom je tijd en hitte tekort om alles op tijd klaar te krijgen
 
Leo zei:
haha, wel leuk dat je dit post.
Ik denk dat je inderdaad te veel hooi op je vork genomen hebt, temeer dat je alles op 1 bbq wilde doen.
Dan kom je tijd en hitte tekort om alles op tijd klaar te krijgen

de reden om dit te posten is ook om er van te leren ;)
 
klopt helemaal  ;)
 
Het ziet er toch goed uit, wat betreft de pizza ik leg die op bakpapier dan zijn ze goed verplaatsbaar. Ook ben ik bang dat je niet genoeg warmte had, je hebt eigenlijk 1,5 tot 2 volle starters nodig.
 
Och, Marco als al mijn missers hier moet posten, dan moeten we de provider gaan waarschuwen en ruimte inkopen ;D ;D
Met deeg maak ik vaak een onderlaag van bakpapier of ik rol het deeg uit op een bakplaat met meel Ik controleer dan wel of het deeg schuift zodat ik deze ook goed kan overhevelen indien nodig (brood laat ik vaak op het bakpapier liggen en plaats ik zo op de Q)
Wat Leo ook aangeeft controleer je temp even en pas dit aan indien nodig. Ik merk met een lange sessie ook wel eens dat de temperatuur inzakt. Zorg ervoor dat je er dan op tijd bij bent anders hobbel je achter de feiten en met tijdsdruk is geduld ver te zoeken  ;D
 
Inderdaad wat te veel hooi op de Q!  ;)
Maar van alle foutjes leer je!
 
Goede post marco, Thanx!!
 
Driekwart van je sessie is wel gelukt.
Het verhaal van het glas is halfvol of half leeg ;)
 
Bedankt allemaal voor jullie ondersteunende reacties ;D zoals we hier in enschede zeggen:
wie goat gewoan vedan!
 
ach zo zijn de meest leuke recepten ontstaan. Denk bijvoorbeeld aan tarte tartin!
 
Er moet zo af en toe ook wat worden geofferd aan de BBQ god, toch? Zo kwam ik er dit jaar achter dat te lauw gerookte Panga alleen bruikbaar is als onderzetter, pizza's van onder beginnen te verbranden als het allemaal te lang duurt en de steen te heet wordt, te enthousiast geklopt zoete aardappel puree een uitstekende lijm oplevert en te vroeg met zoete marinade ingekwaste vleeswaren een interessant jasje krijgen gehard koolstofschuim.
Wat dat betreft, vind ik het bij jou nog wel meevallen hier.

Misschien wel een leuk idee: een aparte afdeling met mislukte BBQ en gefaalde experimenten!
 
El Fumarole zei:
Er moet zo af en toe ook wat worden geofferd aan de BBQ god, toch? Zo kwam ik er dit jaar achter dat te lauw gerookte Panga alleen bruikbaar is als onderzetter, pizza's van onder beginnen te verbranden als het allemaal te lang duurt en de steen te heet wordt, te enthousiast geklopt zoete aardappel puree een uitstekende lijm oplevert en te vroeg met zoete marinade ingekwaste vleeswaren een interessant jasje krijgen gehard koolstofschuim.
Wat dat betreft, vind ik het bij jou nog wel meevallen hier.

Misschien wel een leuk idee: een aparte afdeling met mislukte BBQ en gefaalde experimenten!

Volgens mj is dat idd een leuk idee, kijken wat de moderaters er van vinden  :D
 
Ik kom graag helpen opeten, ondanks dat je zelf niet helemaal tevreden was.
 
maroc zei:
El Fumarole zei:
Er moet zo af en toe ook wat worden geofferd aan de BBQ god, toch? Zo kwam ik er dit jaar achter dat te lauw gerookte Panga alleen bruikbaar is als onderzetter, pizza's van onder beginnen te verbranden als het allemaal te lang duurt en de steen te heet wordt, te enthousiast geklopt zoete aardappel puree een uitstekende lijm oplevert en te vroeg met zoete marinade ingekwaste vleeswaren een interessant jasje krijgen gehard koolstofschuim.
Wat dat betreft, vind ik het bij jou nog wel meevallen hier.

Misschien wel een leuk idee: een aparte afdeling met mislukte BBQ en gefaalde experimenten!

Volgens mj is dat idd een leuk idee, kijken wat de moderaters er van vinden  :D

ik zal er een draadje voor openen  :)
 
Dat van die bloem herken ik, mijn eerste pizza kroop ook in elkaar toen ik hem van de plank af wilde halen onder het oog van de gasten die hoog gespannen verwachtingen hadden haha ;)

Leuk en leerzaam om een missers afdeling/topic te maken!!
 
Ik vind alles er prima uitzien hoor.
Die pizza ook, jammer dat hij niet gaar was, maar leuk is hij wel!!!!!
Fouten maakt iedereen hoor.
Moest gisteren de primo aansteken voor Piet, en heb fahrenheit aangezien voor graden, dus de primo was veel te koud.
Maar wel geleerd dat ik het anderen binnenste ringetje moet hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan