Vandaag stonden ribbetjes op het menu en heb deze bereid volgens de 3-2-1 methode. Gister ochtend de ribben uit de vriezer en gister avond in de rub gezet met ?The BBQ rub Killer Hogs? en ?The rob co. Competition Style?. Vandaag om 12:15 het ei aangestoken en ik moet zegen, ik kreeg hem erg snel op de juiste tempratuur en dar heb ik hem nagenoeg de hele sessie op kunnen houden. Oefening baart kunst!! Voordat de ribs op de Q gingen heb ik de helft geinjecteerd met appelsap/water om te kijken of men dat verschil proeft. Als sauce heb ik gebruikt, Sweet baby ray`s Sweet `n Spicy.
In de rub:
De ribs ge?njecteerd met 50/50 water en appelsap:
Perfect op tempratuur en zo heb ik hem de gehele sessie kunnen houden!
De eerste drie uur zijn voorbij:
En de laatste 15 minuten zijn ingegaan:
Mooi van het bot los gekomen:
Perfecte garing al zeg ik het zelf:
En om het plaatje compleet te maken, heerlijke salade en frietjes:
Conclusie:
Ik ben een enorme fan van ribs en ik heb ze al heel vaak erg lekker gegeten maar zoals deze smaakte?!?!?!?! Dit waren de lekkerste ever :-D De botjes waren ook helemaal schoon, dat lukt vaak niet bij afhaal zooi, daar blijft de helft op de botten zitten. Dit ga ik zeker vaker maken, alleen dan meer. Verder is dit nu de derde sessie met mijn ei en ik ben echt enorm tevreden over dit apparaat. Voorheen nooit echt gebarbecued, behalve 5x per jaar vlees dichtgeschroeid op een Barbecook geval. Het is een aardige uitgave maar hij is het dubbel en dwars waard.
In de rub:

De ribs ge?njecteerd met 50/50 water en appelsap:

Perfect op tempratuur en zo heb ik hem de gehele sessie kunnen houden!

De eerste drie uur zijn voorbij:

En de laatste 15 minuten zijn ingegaan:

Mooi van het bot los gekomen:

Perfecte garing al zeg ik het zelf:

En om het plaatje compleet te maken, heerlijke salade en frietjes:

Conclusie:
Ik ben een enorme fan van ribs en ik heb ze al heel vaak erg lekker gegeten maar zoals deze smaakte?!?!?!?! Dit waren de lekkerste ever :-D De botjes waren ook helemaal schoon, dat lukt vaak niet bij afhaal zooi, daar blijft de helft op de botten zitten. Dit ga ik zeker vaker maken, alleen dan meer. Verder is dit nu de derde sessie met mijn ei en ik ben echt enorm tevreden over dit apparaat. Voorheen nooit echt gebarbecued, behalve 5x per jaar vlees dichtgeschroeid op een Barbecook geval. Het is een aardige uitgave maar hij is het dubbel en dwars waard.