BasBQ
Beef en Steak

The hunt for Het Knorretje, 1e PP

  • Onderwerp starter Martijn de Snaijer
  • Startdatum
M

Martijn de Snaijer

Gast
Vandaag moest het ervan komen, mijn eerste PP ooit!

De nodige voorbereiding gedaan door het forum en internet uit te pluizen voor de juiste bereiding,

Gisteravond het knorretje getrimd en gerubt waarna hij een nachtje in de folie in de koelkast mocht



Vanmorgen mijn OTP 57 klaargemaakt met ecobrasa volgens de snake-method en wat rookhout. Met de minion methode heb ik de controle nog niet geheel door waardoor de temp vaak te hoog doorschiet. Mede hierom de snake geprobeerd. Denk dat die wat makkelijker te controleren is.



10 briketjes erbij en de knor kon plaatsnemen. Temperatuur had ik redelijk onder controle, liep gedurende de run wel iets op maar niet te extreem.





Na ruim vier en half uur bij een kerntemperatuur van 74 graden stevig ingepakt in de alufolie





Twee uur later tikte de meter 88 graden aan, uurtje laten rusten en vervolgens begon het pullen. Kostte me meer moeite als dat ik dacht!



Op een vers wit bolletje met augurk en een honing mosterdsaus, in een woord verrukkelijk!!




Ondanks de regen heb ik een fantastische BBQ dag gehad.  :D

Groetjes
Martijn



 
Gefeliciteerd met je eerste PP! 
Hoe zwaar was je procureur? Lijkt een klein stukje namelijk en wel een beetje vreemd dat hij niet goed te pullen was. Had ik de eerste keer ook maar toen stond de temp van mijn Q te laag..
Als hij ondanks het moeilijke pullen toch lekker was maakt dat alles weer goed!
 
Nice, gratz met je knor :D
 
Was een stuk van een kilo, wilde eerst even testen voordat ik een zwaarder stuk neem. Maar geloof me is geheel geslaagd en de volgende PP word voor een groter gezelschap. Thanx voor de knor, ben er blij mee!
 
Martijn de Snaijer zei:
Was een stuk van een kilo, wilde eerst even testen voordat ik een zwaarder stuk neem. Maar geloof me is geheel geslaagd en de volgende PP word voor een groter gezelschap. Thanx voor de knor, ben er blij mee!
Zo en nu staan de icoontjes nog naast elkaar ook ;)
 
altijd lekker, gefeliciteerd met je knorrie
 
Gefeliciteerd met je knor!
 
Lekker hoor en gefeliciteerd met je KNOR
 
Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
gefeliciteerd met knorremans!!
 
gefeliciteerd met knor!
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met knor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan