Beef en Steak

The Bastard of Kamado Joe?

gefeliciteerd met je aankoop, ik denk dat er na de discussie heel wat mensen benieuwd zijn naar je ervaringen!

gefeliciteerd met je aankoop, ik denk dat er na de discussie heel wat mensen benieuwd zijn naar je ervaringen!

Thanks! Ik zal er nog wel een keer een verslag met foto's van tikken, als ik hem een beetje fatsoenlijk ingewijd heb :)

Nogmaals dank voor alle reacties! Ik ben vanmiddag bij een winkel (Kolenboertje in Enter) langsgegaan waar ze een aardig aantal modellen Kamado verkopen van BGE, Monolith en Kamado Joe. Na een leuk gesprek met de adviseur en kijken, voelen, aanraken, nog meer kijken en nog meer voelen, ben ik er wel aardig over uit dat ik met een KJC 1 uitstekend uit de voeten kan. De meerprijs voor een KJC 2 is het me niet waard omdat 1) de topvent van de 2 gevoeliger is voor slijtage/afbladering, 2) het verschil in hinge voor mij weinig impact zal hebben en 3) je met een verhoogd extra rooster ook op meerdere niveaus kan koken op de 1. In deze winkel waren ze overigens ook zeer gedecideerd, zij beschouwen The Bastard als middensegment merk en verkopen deze dan ook niet.

Ik ben er nu wel voor 99% zeker van dat het een Joe wordt. Of ik hem bij de winkel waar ik geweest ben koop of ergens anders, dat weet ik niet. Ik vond het gesprek/advies wel erg prettig en online lees ik ook niets dan lof over ze.
Haha, ik was vandaag in Enter, de hele showroom staat vol met Bastard inmiddels. Ben nu bezig met dezelfde zoektocht, dus kwam op dit gesprek terecht. Mooi hoe alles in 2 jaar tijd kan veranderen.

Zelf heb ik de KJC1 omdat ik het toen wilde proberen, maar achteraf gezien was ik beter voor de 2 gegaan. Maar goed, die 1 doet wat hij moet doen. Het afbladeren van die topvent zou normaal gezien opgelost moeten zijn door die binnenzijde niet meer mee te lakken. Want ik overweeg nu om een aparte topvent te bestellen van de 2 om op mijn 1 te zetten.

Veel plezier ermee.

Ik vond de KJC1 een enorm zware deksel hebben, dat was voor ons vooral de reden om die niet te kopen

Terug
Bovenaan Onderaan