BasBQ
Beef en Steak

Texas style chili (update)

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Wilde al een tijd een keer een chil con carne maken. Nu ik mijn WSM heb is dat allemaal een atuk makkelijker om dat lekker een paar uur zonder omkijken te laten pruttelen. Dus van de week eens een beetje op het forum en internet gegoogled naar Texas chili. Ook even bijnde barbecue pitboys gekeken uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat et eigenlijk allemaal niet zoveel uitmaakt als je maar een paar basis ingredi?nten aanhoudt en het een beetje smokey maakt. Dus uiteindelijk is het een soort van chili meets cassoulet meets rag? bolognese geworden met kippepootjes, gehakt en chipolata worstjes in een saus van tomatenstukjes, uien, knoflook, tomatenpuree, flesje HertogJan, bbq saus Sweet baby Ray en Stockyard en een zakje chilikruiden van Casa Fiesta. Erboven op wat plakjes bacon, alles smaakt tenslotte beter met bacon toch? Alleen heb ik de bonen er nog niet aan toegevoegd. Bij een hoop recepten worden de bonen er later pas aan toegevoegd zag ik. Maar goed ook trouwens, schaal zat aardig vol. Nu even lekker paar uur laten sudderen
IMAG0255.jpg

Dit was tot nu toe de beste chili die ik ooit gegeten hebt. Moet ook gelijk toegeven dat ik niet heel veel chilis gemaakt of gegeten hebt, maar deze was echt top. Laatste uur nog een rode en een groene paprika toegevoegd en wat lente-ui. Volgende keer alleen zorgen voor een grotere schaal of pan en de bonen laatste uur mee laten stoven.
IMAG0256.jpg

IMAG0257.jpg

 
Ziet er goed uit!! kon echt geen druppel meer bij!! ben erg benieuwd!! :p ::) ;)
 
Uur of 6  moet het klaar zijn
 
Staat jouw straatnaam in de database van TomTom?  ;)
 
RedFox zei:
Staat jouw straatnaam in de database van TomTom?  ;)

Mag ik met jou meerijden Geert  ?  :p
 
Lekker, op de todo....
 
Ik denk het niet maar wil het wel proberen moet ik het ophalen voor de zekerheid?
 
Alweer een smakelijk gerecht.

Dat lusten ze hier ook wel hoor  :)
 
Dat ziet er erg smakelijk uit!
 
Wow ziet er goed uit! Ik ga deze varian ook maar eens probere, chili heb je twee dagen plezier van  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan