BasBQ
Beef en Steak

Terugblik op vakantie in de VS

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Afgelopen 5 weken ben ik met vrouw en kind in een camper door het westen van Amerika getrokken. Op bijna iedere campground is wel een firepit cq bbq te vinden. En daar heb ik veelvuldig gebruik van gemaakt.
In iedere Amerikaanse supermarkt kan je voor niet veel geld heerlijk BBq vlees kopen. Dankzij ons geweldige forum kende ik de meest voorkomende stukken vlees. We hebben vooral veel tri-tip, flanck steak en sukade gegeten. 1 keer, niet ingevroren geweest, wilde Alaska zalm (sockeye). en veel, heel veel burger (ook van bizon en rendier). Ook kippendijen zijn op de q gegaan. Er was helaas geen deksel dus heb ik met alufolie e.e.a. in elkaar geknutseld. Dat heeft wonderbaarlijk goed gewerkt. Onze Amerikaanse buren moesten er nogal om lachen, maar nadat ik ze een stuk had gegeven waren ze ook verbaasd over het resultaat.
Hierbij een kleine foto impressie

Camping in Yosemite, aan het water met uitzicht op Glacier Point

Rooster kon helaas niet lager, gelukkig bood de snelstarter uitkomst, in het pannetjes bonen met ahornsiroop

Indirect q-en boven houtvuur mbv "dakje" van alufolie

Kip nog even kleuren


Op deze camping mochten we alleen maar gebruikmaken van de centrale bbq. Rooster kon makkelijk omhoog en omlaag

De centrale q werd iedere dag helemaal schoon gemaakt

Vlees erop

Heerlijk....

Stuk tri-tip dit keer



Flanck steak

Sockeye zalm op een plankje (2 plankjes voor 3,5 dollar :))

In Page zijn we naar het bbq restaurant van Big John geweest, heerlijk pulledpork, ribs en brisket gegeten.


Uitlaten zijn net een stukje gedraaid, het eikenhout is al van verre te ruiken

1 smoker vol met Brisket, andere lag vol met varkensschouders en ribs

Ieder uur even de smokers controleren

Naast het heerlijke eten hebben we ook genoten van de prachtige natuur in het westen van de VS
 
Fijn land om rond te reizen! Bedankt voor de mooie plaatjes!
 
Mooie reis zeg!! Ik ben helemaal niet jaloers, waarom zou ik jaloers zijn, misschien ben ik een beetje jaloers, Fuck it!!! ik ben stront jaloers!!!!!! :D :D :D
 
Mooi verslag geweldige land!
 
Dat ziet er goed uit zeg! Mooie reis, zeker met de camper!

Ik weet niet eens meer wat ik in Page heb gegeten toen ik er was en nu zie ik deze knallers staan... Reden te meer om eens terug te gaan.
 
Wat een fijne reis moet het geweest zijn. Bedankt voor het laten mee genieten.
 
Mooi geschreven en leuke foto's.  Dat was genieten!  Bedankt
 
Moet een geweldige belevenis zijn geweest!
 
Wauw! Dat was nog eens een trip! Cool!
 
Ik wil ook! Gaaf man. Lijkt me een heerlijke reis zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan