BasBQ
Beef en Steak

Terriyaki

 
 

Teddo

Pitmaster
Berichten
523
Hey Pittmasters,

Deze avond stond de menukaart in huize jachtfestijn in het teken van terriyaki met mirin. De Japanse keuken is een wereld op zich. Voor ons in de gaarkeukens is de associatie met de Japanse keuken altijd de typische zoete ondertonen. Eend met hoisin is hiervan een voorbeeld. Maar vanavond was er varkensvlees gemarineerd in terriyaki. Op de BBQ is hier nog mirin aan toegevoegd.

Het voordeel van meerdere temperatuurzones in de offset komt ook nu weer naar voren. Nadat het vlees gegaard was, is het bovenin op de verticale roosters gezet. Hierdoor blijft het warm zonder dat het verbrand of uitdroogt.

Daarna de  Japanse wokgroente met terriyaki en mirin in de ijzeren pan gegaard en ook deze op de warm houdt plaats gezet totdat de aardappels gaar waren.

Een feestelijke maaltijd, waar een beetje sesam in de wokgroente niet misstaan zou hebben.

image_zps0934b1a9.jpg


image_zps2ab26b69.jpg


image_zps55139819.jpg


image_zps9b884bb9.jpg


image_zps5ecada46.jpg


image_zps85a9102a.jpg



 
Mooie maaltijd Teddo, maar wat zit er nou in dat schaaltje van de laatste foto linksboven. Ik zie daar een gezichtje met batman oren, of heb ik te lang bij de psycholoog naar vlekkenplaatjes gekeken  ::)
 
structor zei:
Mooie maaltijd Teddo, maar wat zit er nou in dat schaaltje van de laatste foto linksboven. Ik zie daar een gezichtje met batman oren, of heb ik te lang bij de psycholoog naar vlekkenplaatjes gekeken  ::)

;D ;D het advies uit de gaarkeukens hier luidt....niet teveel naar de wolken staren.

In het schaaltje liggen gedroogde rozenblaadjes. Als potpourri zegmaar.

Er is een bewoner in huize jachtfestijn die het af en toe op de tafel verspreid en met griezelige overtuiging de toekomst voorspelt. We zouden hem eens naar zijn visie kunnen vragen omtrent huize structor :p
 
En je hebt weer een winnaar te pakken Teddo!! ;D
 
Teddo, je maakt er weer eens wat lekkers van zo te zien
 
Teriyaki, altijd lekker !
 
mmm terriyaki  jum met wokgroenten en.. huh? aardappeltjes? confusion cooking ;)
 
Marieken zei:
mmm terriyaki  jum met wokgroenten en.. huh? aardappeltjes? confusion cooking ;)

;D ;D had toch echt gedacht dat het niet zou opvallen.
 
lekker hoor!
 
Teddo zei:
Marieken zei:
mmm terriyaki  jum met wokgroenten en.. huh? aardappeltjes? confusion cooking ;)

;D ;D had toch echt gedacht dat het niet zou opvallen.

LOL je was een heel eind gekomen

en, was het een cultuuroverstijgende smaaksensatie, die teriyaki aardappel?
 
Marieken zei:
Teddo zei:
Marieken zei:
mmm terriyaki  jum met wokgroenten en.. huh? aardappeltjes? confusion cooking ;)

;D ;D had toch echt gedacht dat het niet zou opvallen.

LOL je was een heel eind gekomen

en, was het een cultuuroverstijgende smaaksensatie, die teriyaki aardappel?

Helaas niet....deze aardappels waren echt een vergissing. Kan ook nog steeds niet plaatsen waarom ik deze gekocht heb. We hebben dozen met culinaire aardappelen die hier op allerlei manieren worden bereidt.

Waar deze en nu is niet duidelijk. Maar droog, smaakloos en zonde van de inspanning. Zo leer je maar weer dat iedere verandering niet altijd tot verbetering leidt.
 
Teddo zei:
Marieken zei:
Teddo zei:
Marieken zei:
mmm terriyaki  jum met wokgroenten en.. huh? aardappeltjes? confusion cooking ;)

;D ;D had toch echt gedacht dat het niet zou opvallen.

LOL je was een heel eind gekomen

en, was het een cultuuroverstijgende smaaksensatie, die teriyaki aardappel?

Helaas niet....deze aardappels waren echt een vergissing. Kan ook nog steeds niet plaatsen waarom ik deze gekocht heb. We hebben dozen met culinaire aardappelen die hier op allerlei manieren worden bereidt.

Waar deze en nu is niet duidelijk. Maar droog, smaakloos en zonde van de inspanning. Zo leer je maar weer dat iedere verandering niet altijd tot verbetering leidt.

oei, dus de offset is gelijk maar buiten bedrijf gesteld na het aardappelfiasco?
 
Het us dat ik net een king size pizza op heb, maar anders zou dit prima naar binnen gaan!
 
Maar ondanks de aardappeltjes toch een lekker maaltje....

 
Cookies fortune says nice job for man in househuntingfest
 
Terug
Bovenaan Onderaan