BasBQ
Beef en Steak

Temperatuur meter verschil

 

Cbl

Sprokkelaar
Berichten
45
Beste mensen,

Welke meter kan ik het beste vertrouwen, die van de BGE of van mijn Maverick ET 732 , zit namelijk bijna 25 graden verschil in en ik heb er op dit moment een lamsbout op liggen dus is wel handig om te weten :)
 
Ik zou voor de Maverick gaan en de BGE meter even herijken mbv een pannetje kokend water. Achterop zit daarvoor een stelschroef.
 
Ok, bedankt dan doe ik dat...
 
Even testen met pannetje kokend water is het beste!
 
Zelfs na het ijken geven ze een verschil, maar ze zitten dan ook op verschillende plaatsen. Ik hou meestal de maverick aan.
 
Houd ook even in de gaten dat de temperatuur gemeten met de probe van je Maverick ter hoogte van het rooster lager is dan wat je afleest op de hoger geplaatste dome thermometer.
Daar kan zo maar 20 graden verschil in zitten.  ;)
 
RedFox zei:
Houd ook even in de gaten dat de temperatuur gemeten met de probe van je Maverick ter hoogte van het rooster lager is dan wat je afleest op de hoger geplaatste dome thermometer.
Daar kan zo maar 20 graden verschil in zitten.  ;)

Redfox +1
 
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, en weet ook niet of het mogelijk is, maar het zou ideaal zijn, als de meter in de BGE bovenin aangeeft hoe hoog te temp ter hoogte van je rooster (dus je gerecht) is.
Ik weet dat je de BGE meter kan ijken, echter kan deze ook het grote verschil in temp overbruggen, of is dat ijken minimaal ?

Los van bovenstaande zit ik hier achter mijn PC/ bureau al typende naar mijn Maverick te kijken die nu 178 gr aangeeft (zonder deze zou ik regelmatig naar buiten moeten  ;) )

(ff mij ei gecheckt, en deze geeft 162,5 gr aan, dus dat zou moeten kunnen lijkt mij)

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan