BasBQ
Beef en Steak

Temperatuur en briketten en schuifjes ed

 
 

Jeroenvanarkel

Kooltjesharker
Berichten
103
Ik ben een redelijke NOOB vandaar deze vraag.

Dato k de temperatuur kan killen of verlagen met de onderste schuiven weet ik. Die van mij staan tegen dicht aan op een millimeter na. Standaard anders gaat de ozonlaag eraan. Maar wat moet ik met de bovenste doen. Ik zie geen verschil?

En ik had gewone briketten van de karwei en dat ging goed met temperatuur. Maar heb mij toen laten omlullen door lezen en toen van die cocos briketten genomen.

Idd. Minder stank en minder nodig maar de temperatuur regeling is volledig anders. Kan ik ergens een gedegen stuk over temperatuur regeling met de schuifjes en met briketten vs cocos briketten vinden?

Ik heb een charcoal 420 van outdoorchef en had altijd die lek bak er onder maar wil daarvan af. Ik zie wevers ook nooit met en dus moet het met kolen aan een kant en een als bakje ook kunnen op een outdoorchef lijkt me.

Jeroen
 
Jeroen, het principe van temperatuur regeling is hetzelfde met houtskool en kokos briketten.

De onderste gebruik je voornamelijk voor de temp en de bovenste open. Deze kan je ook gedeeltelijk sluiten waardoor de trek minder wordt en de briketten minder hard branden.

Zag dat nu al minder briketten gebruikte dan normaal dat is ook een methode.

Wil je echt een lage temperatuur is de Minion methode, waarbij er een stuk of tien hete briketten op koude briketten gelegd worden, hier veel gebruikt. Een andere methode is de 'snake' waarbij er een slang van koude briketten in de barbecue gelegd wordt en dan aan het begin wordt aangestoken met een paar hete briketten.

Andere opstellingen van je briketten worden uitgelegd in het tips en tricks deel. http://www.bbqgenootschap.nl/forum/tips-tricks-tutorials/grill-methodes/

De waterbak zorgt ervoor dat de  BBQ niet al te vies wordt van marinades, kruiden en vleessappen. Het belangrijkste is echter dat het ervoor zorgt dat temperatuurpieken worden gedempt.


 
Terug
Bovenaan Onderaan