Dit is mijn variatie op de Koreaanse Kipsate en de Kimchi van mijn tante Miho.
Deze worst wilde ik al een tijdje maken, en nu is het er eindelijk van gekomen.
Kippendijen gemarineerd in de Koreaanse sate marinade gemalen tot gehakt en gemengd met fijngesneden home made Kimchi
tot een worstdeeg en in schapensnaar gestopt.
Gegaard op de BBQ tot 68 graden Celsius kerntemperatuur bij een BBQ temperatuur van 195-200 graden Celsius.
Heerlijk!!!
www.bbqgenootschap.nl
www.bbqgenootschap.nl
Deze worst wilde ik al een tijdje maken, en nu is het er eindelijk van gekomen.
Kippendijen gemarineerd in de Koreaanse sate marinade gemalen tot gehakt en gemengd met fijngesneden home made Kimchi
tot een worstdeeg en in schapensnaar gestopt.
Gegaard op de BBQ tot 68 graden Celsius kerntemperatuur bij een BBQ temperatuur van 195-200 graden Celsius.
Heerlijk!!!
Kip: Koreaanse kipsate van tante Miho
- 2 kg. kippenbouten - 5 eetl. Droge Sherry (75 ml.) of Sake - 10 eetlepels lichte chinese sojasaus (Kikkoman mag ook) - 8 a 9 theelepels (riet)suiker of bruine basterdsuiker - 2 of 3 teentjes knoflook geperst of zeer fijn gesneden - 2 eetlepels Sesamolie - 4 lente uitjes (bosuitjes) in stukjes...

Groente: Kimchi van tante Miho
Voor het pekelen (3 Chinese kolen): 100 gram zeezout per liter water. Ik doe altijd 5-7 liter water, dus 500-700 gram zout totaal voor 3 Chinese kolen. Chinese kool halveren (grotere kolen in 4 stukken) 5 a 6 uur in het zoute water laten pekelen, tijdens dit proces de kool af en toe draaien en...