BasBQ
Beef en Steak

Tante Miho Kip-Kimchi worst

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.071
Dit is mijn variatie op de Koreaanse Kipsate en de Kimchi van mijn tante Miho.
Deze worst wilde ik al een tijdje maken, en nu is het er eindelijk van gekomen.
Kippendijen gemarineerd in de Koreaanse sate marinade gemalen tot gehakt en gemengd met fijngesneden home made Kimchi
tot een worstdeeg en in schapensnaar gestopt.
Gegaard op de BBQ tot 68 graden Celsius kerntemperatuur bij een BBQ temperatuur van 195-200 graden Celsius.
Heerlijk!!!



DSC_0298.JPG
DSC_0300.JPG
DSC_0302.JPG
DSC_0312.JPG
DSC_0313.JPG
DSC_0317.JPG
DSC_0324.JPG
DSC_0329.JPG
DSC_0335.JPG
DSC_0341.JPG
DSC_0345.JPG
DSC_0351.JPG
DSC_0355.JPG
 
👏👏👏👏
Applaus, want wat ziet het er goed uit

Geloof graag dat het smaakte, maar leg je onbewust geen link met de saté?
Zeg maar een soort van "mindfuck"?
Of ervaar je echt dat je worst eet?
 
👏👏👏👏
Applaus, want wat ziet het er goed uit

Geloof graag dat het smaakte, maar leg je onbewust geen link met de saté?
Zeg maar een soort van "mindfuck"?
Of ervaar je echt dat je worst eet?

Hahaha,
Aangezien wij de Sate al heel lang kennen was de eerste hap van de worst inderdaad een soort mindfuck.
Maar daarna wordt die gedachte snel verdrongen door een echte worstervaring.
Door de structuur en het mondgevoel, en de Kimchi, (die overigens volgende keer iets meer mag zijn)
krijg je een andere smaakervaring als met de sate. Erg lekker!
 
Hahaha,
Aangezien wij de Sate al heel lang kennen was de eerste hap van de worst inderdaad een soort mindfuck.
Maar daarna wordt die gedachte snel verdrongen door een echte worstervaring.
Door de structuur en het mondgevoel, en de Kimchi, (die overigens volgende keer iets meer mag zijn)
krijg je een andere smaakervaring als met de sate. Erg lekker!
Geweldig. Mooi spul hé, worst 🥰😇
 
Zo dat zijn wel hele mooie worstjes, zullen best gesmaakt hebben.
 
Zo zeg, wat een mooie sappige worstjes. Wat een heerlijke plaatjes Ewald, top!

Heb je nou dubbele haken om te mengen op je Kitchenaid? Dat heb ik nooit eerder zo gezien? Of is dit een losse handmenger ofzo?

Prachtig worsten rekje ook zeg zo, daar kun je mooi wat links op kwijt!
 
Heb je nou dubbele haken om te mengen op je Kitchenaid? Dat heb ik nooit eerder zo gezien? Of is dit een losse handmenger ofzo?
Dit is de losse handmixer van Kitchenaid, heerlijk apparaat, ligt goed in de hand, niet te zwaar, eerder licht, sterke motor en lekker compact.
 
Wat een hobby Ewald.
Ik wordt gek, straks met de lunch even wat worstjes uitzoeken om te maken, ze zijn weer op hier.

Mooie foto's en smakelijk resultaat, ze zien er professioneel uit man, geweldig gevuld en mooie egale vulling!
Dik applaus!👏👏
 
Vanmorgen via de mail een berichtje gekregen uit Zuid-Korea, tante Miho en ome Willem vinden de worstjes er erg lekker uitzien😁
 
Ziet er zo lekker uit!
Ik voel me op dit forum als een kind in een snoepwinkel. Alles of bijna alles wat ik hier voorbij zie komen wil ik ook. Een spit, koud roken, etc. Worst maken moet nu ook maar gebeuren!
 
Ewald, wat heb je toch lekkere worsten 😉.
 
Dat ziet er goed uit zeg. Daar kun je collega’s op het werk behoorlijk jaloers mee maken top.
 
Deze zien er ook top uit misschien de volgende worsten ook zo maar eens maken bedankt voor het recept


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Deze zien er ook top uit misschien de volgende worsten ook zo maar eens maken bedankt voor het recept


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Ik gebruik nog wel 20 gram magere melkpoeder per kilo door het gehakt/deeg als extra, volgens het boek van Dhr. Wateetons, maakt het deeg smeuiiger
 
Terug
Bovenaan Onderaan