BasBQ
Beef en Steak

T-Bone steak

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Het is weer even geleden dat ik wat op het forum heb gezet. BBQ gaat wel geregeld aan. Alleen niet echt iets heel bijzonders gemaakt. Vandaag wel een mooie Blonde d'Aquitaine T-Bone van z’n 775gr op de BBQ gehad. Dit gaf toch wel heerlijke plaatjes die ik jullie niet wil onthouden.

Op YT zie ik Guga regelmatig z’n steaks dry brine. Dit heb ik zelf nog nooit gedaan en wou dat wel eens proberen. Dus avond van tevoren T-Bone rijkelijk bestrooid met zout en deze onafgedekt in de koelkast gelegd.
Dus vandaag overdag had ik niks beters te doen dan bier drinken en bij de kachel zitten

4a54cbde33aae959167a1addefeaa1d7.jpg


s’ Avonds vlak voor het eten mocht de steak de koelkast uit.
En dat ziet er dan zo uit

c3e47303e7d78632e9b49c65cdffa6bd.jpg


Niet verkeerd hè

Vrouw lief was ondertussen in de keuken aan de slag geweest met een aardappel-knolselderij gratin.
Recept van appie. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R680228/aardappelgratin-met-knolselderij

Dat was bijna klaar dus mocht d’n ouwe van de bank komen en z’n stukkie vlees gaan grillen. En dat was best een leuk klusje

3fa6a07686ce7c401ebf429945590244.jpg


d0459918640932fbc15cec74a2edfeca.jpg


Even insmeren met gesmolten knoflookboter om een mooi korstje te krijgen

4a5f365929abdd8fc99a93b97cb01852.jpg


3d1d4cb421f97e6c0db48a10d813d1c8.jpg


Dat was even fun pitmasters. Mooie korst op het vlees. Nog heel even indirect laten na garen tot kern van 48gr en hij kon er af. Even rusten en vader kon het vlees aansnijden.

700ee35a5244a0ad06c48e538db10224.jpg


c8eab76c079148fa1adc4cb04b6cc81f.jpg


Dat was weer smullen. De aardappel-knolselderij gratin was erg goed bevallen icm de T-Bone. Deze gaan we vaker maken. En dan van de BBQ natuurlijk.

03222976f8a087b6aa6575732afa9bf5.jpg


Bedankt voor het kijken
Bram.
 
Mooi spul broer. Met dit soort stukken vlees ben ik blij dat mijn vrouw vegetarisch is
 
Bedankt voor het delen, hier wordt je gewoon gelukkig van.
 
Mooi gedaan “ ouwe”
Ziet er goed uit, fijn dat je het niet voor jezelf heb gehouden 👍🏻👍🏻
 
Ziet er heerlijk uit. Knolselderij is hier ook vaak favoriet. Veelzijdig. Mooi stukje vlees, man. Hoe vond je de dry brine?
 
De Dry Brine vind ik wel heel mooi werken. vlees is ook vuur rood hier na. En het zout is zo mooi diep het vlees in getrokken. Of het aan de dry brine of de roomboter met knoflook lag weet ik niet. Maar de korst op de steak was geweldig. Op de foto miss niet goed te zien, maar op de laatste foto was het vlees zo lekker aan het na bubbelen van het grillen. Heerlijk gewoon.
 
Mooi werk Bram. Had ik graag een stukje van gelust. 🙃
En, voor ik weer na het werk rij, ff lust opwekkend.

Btw, lekker biertje. Heb je op de achtergrond de kleurplaat voor de Sint gemaakt?
 
Mmmmm, T-Bone. Hopelijk snel versoepelingen hier, want ik heb er nog 2 liggen die veeeeel te groot zijn voor ons gezinnetje.
 
wat een heerlijk stuk vlees heb je daar Bram.
Dat zou ik op dit tijdstip ook nog wel lusten.

En wat Peter64 zegt: goed biertje erbij met op de achtergrond een kleurplaat (y) . Zag het ook al.
Nog iets in je schoen gevonden vanochtend?
 
Likkebaarden hoor. Jam jam

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooi werk Bram, ziet er heerlijk uit.
 
heerlijk lopen grillen Bram!
Mooi stukje vlees met nog beter resultaat. zalig!
 
Hé Bram, ik maak vanavond kippencupcakes op de q. Daar wil ik die gratin bij maken!

heb je een recept?
 
Hé Bram, ik maak vanavond kippencupcakes op de q. Daar wil ik die gratin bij maken!

heb je een recept?

Ja hoor. Stond geloof ik ook in het draadje. Is een link naar AH site.


Wel zou ik volgende keer iets meer zout gebruiken en oude kaas. En natuurlijk kan je naar eigen inzicht eea toevoegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan