BasBQ
Beef en Steak

T-Bone steak

Mooi Bram. Zo'n brine heb ik ook nog nooit geprobeerd. Heb je hier een recept van of is het letterlijk gewoon het stuk overladen met zout en klaar is Bram?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Mooi Bram. Zo'n brine heb ik ook nog nooit geprobeerd. Heb je hier een recept van of is het letterlijk gewoon het stuk overladen met zout en klaar is Bram?

Over laden met zout is misschien wat overdreven. Ik heb er de hoeveelheid zout die ik normaal zou gebruiken op gedaan. Misschien een klein beetje meer. Het vlees heb ik daarna niet op een bord maar op een koelrekje gelegd. Zout trekt er zo heel mooi in. Na de brine heb ik enkel peper toe gevoegd.

Voor wie het interessant vind.
Tijdens het grillen doodgewone roomboter vermengt met knoflook gesmolten. Dat op het vlees gesmeerd na de eerste sear. 1min grillen aan één kant. Omdraaien. Gegrilde kant vervolg insmeren met knoflook boter. Na een 1min weer draaien. De kant die ingesmeerd is met boter heeft vervolgens 1,5min op het vuur gelegen (en de andere kant ook natuurlijk).
Dat heeft naar mijn inzien een hele mooie korst opgeleverd.
Toen het vlees van het vuur kwam had het een kern van 38gr. Vandaag nog heel even indirect.
 
Awesome!
Vwb de gratin: die vind ik er eigenlijk wat saai en uw recept uitzien. Wat tijm en gerookte paprikapoeder zal die boel al meer tot leven brengen. Misschien een beetje garam massala vanwege de kerrie+ eigenschappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Awesome!
Vwb de gratin: die vind ik er eigenlijk wat saai en uw recept uitzien. Wat tijm en gerookte paprikapoeder zal die boel al meer tot leven brengen. Misschien een beetje garam massala vanwege de kerrie+ eigenschappen.
Of de knolselder vervangen door pastinaak of kastanjes.... Mmmmmm
 
Lekker gewerkt Chef Bram, ziet er zalig uit kerel!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Klasse gedaan Bram!
Heerlijk hè als die korst zo bubbelt als je hem er af haalt.. dan weet je dat het goed zit!😋
T-bone heb ik nog niet gedaan, staat op het lijstje.
Tomahawk wel, is ook bruut!
 
Ziet er goed uit, was het vlees niet te zout van smaak? Omdat het er nu meer ingetrokken is, ipv vlak voor het grillen erop doen waardoor vaak nog wat zout van de steak af valt....
 
Ziet er goed uit, was het vlees niet te zout van smaak? Omdat het er nu meer ingetrokken is, ipv vlak voor het grillen erop doen waardoor vaak nog wat zout van de steak af valt....

Nee hoor. Je moet er ook geen exces aan zout op doen. Ik heb de normale hoeveelheid zout gebruikt die ik er normaal ook op doe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan