BasBQ
Beef en Steak

Superribs (als je van zout houd)

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Van het weekend weer eens ribbetjes gemaakt. Vol enthousiasme een Noskosrub gemaakt en ik dacht in mijn enthousiasme om eens een mengseltje te maken. Ik had nog een restje in het potje van onderstaande rub (gekocht bij intratuin 's Gravezande) staan en dacht kieper het er lekker bij. Kan het alleen maar lekkerder van worden.
IMAG0419.jpg

Dus zondag lekker op de WSM, die ik overigens niet boven de 100C kon krijgen, dus het was een echte 3-2-1 sessie geworden. Na afloop waren het ook supermalse ribben. Maar helaas waren ze veel en veels te zout geworden. Weet bijna zeker dat ik de goede verhoudingen gebruikt het maar ik had het potje er niet bij moeten gooien. Dat vond ik trouwens al redelijk zout van zichzelf maar dat was ik zaterdag even vergeten. Mijn vrouw vond ze wel lekker hartig. Maar ik vond het geen eten. Echt jammer want ze waren supermals. Nou voor mij is het niet gebeurd, geen foto's van gemaakt zo teleurgesteld was ik. Je bent er toch de hele middag mee bezig. Maar weer een goede les voor de volgende keer. Wees voorzichtig met het door elkaar gooien van rubs!!!
 
bedankt voor het delen, jammer dat ze zo zout waren, dan is voor mij de pret er ook snel af en eet ik ze ook niet.
Wel jammer van je hoeveelheid werk
 
Dat is echt balen, te meer omdat ze zo lekker mals waren. Gelukkig heeft je vrouw er nog wel van kunnen genieten, anders was het echt zonde geweest. En bedankt voor de waarschuwing, het is zo veel makkelijker om te zwijgen over de keren dat het mis gaat.
 
Gewoon bewaren tot er gasten komen die altijd mee willen eten.....
 
Proef dan eerst je kruiden mix scheel een hoop missers wat dat vind ik zonde , je wsm krijg je niet boven de 100 graden ?Dan doe je iets niet goed denk ik?
 
Das ontzettend jammer zeg, iig leermomentje gehad :-/
 
Volgende keer eerst proeven van de kruiden en beter wat minder zout want in de meeste recepten zit ook veel zout in vind ik.
 
Dit soort blunders heb ik ook gemaakt, Whaaaaaa beetje veel pit in de rub  :-L  enzovoort.... Dus tegenwoordig proef ik alles wat ik gebruik  :D
 
iedereen heeft dit wel eens gehad. je leert er alleen maar van ;)
 
Boldeagle zei:
Dit soort blunders heb ik ook gemaakt, Whaaaaaa beetje veel pit in de rub  :-L  enzovoort.... Dus tegenwoordig proef ik alles wat ik gebruik  :D

Ik vind het wel lastig om rubs te proeven, vaak zijn ze toch behoorlijk zout/pittig zo "uit het vuistje". Zijn daar nog handigheidjes voor, of is het gewoon vaak doen en dan proef je het verschil wel?
 
Ken dit ook. Eerste ribbels waren net te slap qua smaak, dus was chilli erdoor in de 2de run: nou, die was nogal nucleair...

Overigens, voorproeven van de rub kan wel voor de indicatie, maar wel even verwarmen vooraf want hitte veranderd de smaak vaak enorm
 
[/quote]

Ik vind het wel lastig om rubs te proeven, vaak zijn ze toch behoorlijk zout/pittig zo "uit het vuistje". Zijn daar nog handigheidjes voor, of is het gewoon vaak doen en dan proef je het verschil wel?
[/quote]

Ervaring maakt dat het goed komt. De ene keer gaat het mis de andere keer komt alles goed
 
maroc zei:
Ik vind het wel lastig om rubs te proeven, vaak zijn ze toch behoorlijk zout/pittig zo "uit het vuistje". Zijn daar nog handigheidjes voor, of is het gewoon vaak doen en dan proef je het verschil wel?

Ervaring maakt dat het goed komt. De ene keer gaat het mis de andere keer komt alles goed

Dan gaan we gewoon rustig zo door  :)
 
Wel jammer van je rib sessie.
Je weet nu wel hoe je super malse ribs moet maken. En je hebt gelijk weer een excuus om een volgende rib sessie te plannen, want je rubs wil je natuurlijk wel goed hebben :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan