BasBQ
Beef en Steak

Sticky pork steaks van procureur en uiensoep

 

Coll

Kooltjesharker
Berichten
175
Vandaag weer wat lekkers gemaakt op de pelletsmoker, in de dutch oven en op de fat Fred.

Voor dit lekkers heb ik het recept sticky steaks van Pitmaster X gebruikt en mijn eigen recept van de uiensoep in de dutch oven.
Wederom goed gelukt. Heb alleen geen foto's van de frietjes in de rotisserie op de fat Fred, alleen van achteraf in de kom. (Mijn man zou daar voor zorgen maar helaas hij is dat vergeten...... hij had maar 2 taken rotisserie aanzetten en foto maken maar helaas kan hij maar 1 ding tegelijk)

Ik wou de foto's tussen het verhaal toevoegen maar op een of andere manier lukt dat via mijn telefoon niet dus foto's zijn te zien onder de tekst.

Eerst heb ik de procureur aan de buitenkant het vet een beetje bij getrimd, toen in steaks gesneden van 3 vingers dik en deze steaks opgebonden met slagerstouw.

Toen met mosterd ingestreken en de rub erop gedaan volgens recept.

De pelletsmoker aangezet en ingesteld en zodra die op temperatuur was de steaks erin gelegd.
Deze heb ik 2 uur laten smoken en na 2 uur elke 15 minuten ingespoten met kippenbouillon, ook volgens recept. Nog 1 uurtje.

Na die 3 uur heb ik de steaks netjes een voor een ingepakt in terug gelegd tot een kerntemperatuur van 96 graden.

In die tussentijd heb ik de bbq saus gemaakt die het recept voorschreef (leker sausje) en heb ik de uiensoep gemaakt.
Dat recept is vrij simpel en zal ik hieronder plaatsen.

De steaks heb ik uit de aluminiumfolie gehaald en weer terug op de pelletsmoker gelegd en daar de bbq saus goed dik op gedaan met kwast. (Van het instrijken op zich heb ik ook geen foto's )

30 minuutjes later konden we heerlijk eten.

Uiensoep
1,5 kg uien in ringen gesneden,
5 teentjes knoflook geperst,
3 theelepels verse of gedroogde tijm,
4 groentenbouillon blokjes,
6 kleine maggieblokjes (per 2 verpakt)
2 laurierblaadjes en
2,5 liter water

Uien, knoflook en tijm even bakken met wat olie of boter in de DO daarna afblussen met water en de bouillonblokjes, maggieblokjes en tot slot de laurierblaadjes erin. Even door laten koken en klaar is je soep.
Lekker met een gegratineerd stokbroodje.

Ik moest mijn soep nog even warm houden maar op de fat Fred is dat lastig dus heb hem verplaatst naar mijn campingfornuisje waar die zachtjes op kon blijven staan tot de gasten er waren.
17d1e56765def568f2d4ee8e690abe07.jpg
d0a1c2100a09ca46775e63e495de555c.jpg
d64cf4424cb3d0b88a777984e2803b45.jpg
7e291f8c3008cf595e092fa724651741.jpg
74cf7fc97488f6809ecb67a8c97596e9.jpg
aa0e88cc916fd8e0ff47e81a8b784380.jpg
aea197dddced618745e43ffab4ad3717.jpg
400d58b1d32644debf81cfba3eb9feb5.jpg
ca0f9fd15f3c502feb9f4a713bf2b176.jpg
672e6742da979d595f6366fdae8550de.jpg
e6da4b75cbdf8897676fe905e289a622.jpg
816fb7cccb46bfdf5ce3c73a8ce5c024.jpg
cd576a91ac317f6597a3fc2f88e6dfe7.jpg
e4bf266413f9dd1eb1aaac4c3f12ea7f.jpg
d674ad20376de5d5f5d5501cf107721c.jpg
5589928155dc34aad533303073b0d2f1.jpg
8e1016c8e08a3df111ba8b0940b68da6.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
-wow- dat zal gesmaakt hebben.
Waarom vind je de steaks op? Tegen uit elkaar vallen?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Zeer smakelijke steaks 😋
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
-wow- dat zal gesmaakt hebben.
Waarom vind je de steaks op? Tegen uit elkaar vallen?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Het was heerlijk en mijn gasten vonden dat ook.
Normaal gesproken maak je pulled pork ook van procureur met een kern van 96.
Als je de steaks niet opbind dan vallen ze inderdaad helemaal uit elkaar en dan is het geen steak meer.



Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit! Mooie steaks van procureur.

Steaks opbinden helpt ook een gelijkmatige garing te krijgen omdat de steak dan niet aan de randen dunner is dan in het midden.
 
Ziet er zeker lekker uit!
Je hebt je gasten flink verwend zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Ziet er zeker lekker uit!
Je hebt je gasten flink verwend zo.
Dat doe ik altijd he....

De overgebleven soep wou ik eigenlijk wecken voor een later tijdstip maarrrr mijn broertje (een van de gasten) vond hem zo lekker dat hij het heeft meegenomen om morgen indruk te maken op zijn vrienden.
Dusss van de week maar eens opnieuw maken en dan wel voor te wecken.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Lekker zeg, thanks voor het delen hoor(y):cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Jij gaat vaker gasten krijgen.
Mooie maaltijd op tafel gezet.
De steaks zien eruit om de vingers bij op te eten. heerlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Het ziet er mooi uit en de uiensoep lijkt me er heerlijk bij.

Wel denk ik dat de kern temperatuur voor steaks te hoog is. 86 Celsius is dan beter, dan valt het vlees nog niet uit elkaar.
Snap het inpakken niet zo goed want dat doen ze bij Snow’s waar dit recept op gebaseerd is ook niet.
Probeer de volgende keer dit recept eens:

 
Al jaren geen uiensoep gegeten, maar ik krijg er spontaan weer zin in! Goed idee. 😋
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Ziet er goed uit hoor.
Mooie maaltijd

Frits +1
Dat Is inderdaad een heerlijk recept
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Het ziet er mooi uit en de uiensoep lijkt me er heerlijk bij.

Wel denk ik dat de kern temperatuur voor steaks te hoog is. 86 Celsius is dan beter, dan valt het vlees nog niet uit elkaar.
Snap het inpakken niet zo goed want dat doen ze bij Snow’s waar dit recept op gebaseerd is ook niet.
Probeer de volgende keer dit recept eens:

Het enige wat ik heb gedaan is het recept van pitmaster x aangehouden. Het is bij hem juist de bedoeling dat de steaks zo goed als uit elkaar vallen.

Het recept wat jij stuurde lijkt me ook wat, ga ik binnenkort ook eens proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Jij gaat vaker gasten krijgen.
Mooie maaltijd op tafel gezet.
De steaks zien eruit om de vingers bij op te eten. heerlijk
Hier heb ik altijd wel eters thuis hoor... zijn het niet de kids van de buren dan wel vrienden of familie. Zelde dat we met zn 2e alleen aan tafel zitten


Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Het enige wat ik heb gedaan is het recept van pitmaster x aangehouden. Het is bij hem juist de bedoeling dat de steaks zo goed als uit elkaar vallen.

Het recept wat jij stuurde lijkt me ook wat, ga ik binnenkort ook eens proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
Had het recept gelezen en filmpje van Roel gezien. Maar je wil niet dat een steak uit elkaar valt als pulled pork. Noem het dan geen Steak.
In Amerika halen ze een Boston Butt er soms ook af met een lagere temperatuur en snijden er dan pas plakken van, dat noemen ze dan pork sliders.
Wil je dus gewoon nog wat te kouwen hebben moet je het er dus eerder afhalen.
 
Had het recept gelezen en filmpje van Roel gezien. Maar je wil niet dat een steak uit elkaar valt als pulled pork. Noem het dan geen Steak.
In Amerika halen ze een Boston Butt er soms ook af met een lagere temperatuur en snijden er dan pas plakken van, dat noemen ze dan pork sliders.
Wil je dus gewoon nog wat te kouwen hebben moet je het er dus eerder afhalen.
Ieder zijn ding. Het recept is me goed gelukt. En ja ik noem het steaks net als Roel. Als mensen daar een andere mening over hebben so be it.

Fijne dag gewenst.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Dat jezelf tevreden bent is het aller belangrijkste.
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Lekker dagje buiten aan het kokkerellen geweest zo. Steaks zien er goed uit. En z'n uien soepje uit de DO lust ik ook wel.
Gasten goed verwend en zelf dik tevreden daar doe je het voor top
 
Terug
Bovenaan Onderaan