Beef en Steak

Sticky Korean chicken Bao s

Erik B71

Stoker
Mijn vrouw had een etentje dus mooi de kans gegrepen wat pittigers op de bbq te maken. Ik had het boek Asian bbq van Jord Althuizen gekregen dus daar wat uit gemaakt. Het werden de sticky Korean chicken bao’s.
Een dag van tevoren de kip in een natte marinade van:
- 4 el gochujang
- 4 el ahorn siroop
- 70 ml sojasaus
- 3 el mirin
- 2 el rijstazijn
- 2 el sesamolie
- 3 knoflooktenen fijngehakt
- 2 el fijngehakte gemberwortel

Goed door elkaar husselen en dan 2 el marinade met 3 el mayonaise mengen voor een sausje.
Dit lekker een nachtje in de koelkast laten staan.

De volgende dag de bbq naar 180 graden direct grillen en de gemarineerde kip in ongeveer 20 minuten met af en toe draaien tot 78 graden gegrild. De kip in de eerste 10 minuten nog aan beide kanten met de marinade gelakt. Ondertussen Spicy komkommer gemaakt.
1 komkommer door de helft en de zaadlijsten er uit. Komkommer in halve maantjes gesneden en met een tl zout in een vergiet laten staan om het vocht er uit te trekken.
Daarna samen met
- 1 tl sojasaus
- 1,5 tl rijstazijn
- 0,5 el kristalsuiker
- 1 lente-ui dun gesneden
- 1 tl gochugaru (rode pepervlokken) ik gebruikte chilipepervlokken
- 2 tl geroosterde sesamzaadje.

Ook dit allemaal lekker doorroeren.
Bao buns een minuuutje in de magnetron. Kip in reepjes gesneden
Bao bun open en eerst insmeren met het mayo/marinademengsel. Dan lekker royaal spicy komkommer en gegrilde kip.

Nou het was niet normaal lekker!! Deze moet je maken!!

IMG_0239.jpeg

IMG_0241.jpeg

IMG_0242.jpeg

IMG_0243.jpeg

IMG_0244.jpeg

IMG_0245.jpeg

IMG_0246.jpeg

IMG_0247.jpeg

IMG_0248.jpeg

Laatst bewerkt:
Wauw, dat ziet er zeer smakelijk en kleurrijk uit.
Zet deze ook even in het receptendeel.
Deze ga ik zeker een keer maken en ik denk meerdere hier.

Wauw, dat ziet er zeer smakelijk en kleurrijk uit.
Zet deze ook even in het receptendeel.
Deze ga ik zeker een keer maken en ik denk meerdere hier.
Hij staat in het receptendeel. Echt als je het proeft blijft het niet bij een keer.

Ik vind dat je leuke dingen maakt Erik!

Edit:
Zit het nog eens te lezen en eigenlijk als je de marinade hebt als recept en dat dan kookt en allicht wat binden met maizena vb, dan krijg je een prima Korean BBQ-saus denk ik zo :-). Allicht wel wat minder gochujang, zal wel wat heftig zijn denk ik. Zit zomaar even hardop te denken.

Laatst bewerkt:
Dit gaat bij mij zeker op de to-Q lijst. Alleen maak ik de buns dan ook zelf.

Ik vind dat je leuke dingen maakt Erik!

Edit:
Zit het nog eens te lezen en eigenlijk als je de marinade hebt als recept en dat dan kookt en allicht wat bind met maizena vb, dan krijg je een prima Korean BBQ-saus denk ik zo :-). Allicht wel wat minder gochujang, zal wel wat heftig zijn denk ik. Zit zomaar even hardop te denken.
De pittigheid eigenlijk viel reuze mee. Tuurlijk proef je het wel maar je brand niet weg.

• Leuk
Waarderingen: A3N
De pittigheid eigenlijk viel reuze mee. Tuurlijk proef je het wel maar je brand niet weg.
Wat ik bedoelde was misschien wat onhandig verwoord, maar in de context van de mogelijkheid om het marinade recept om te zetten naar een bbq saus.

Uiteraard breng je een marinade aanzienlijk hoger op smaak. Geeft het vlees hier ook die mooie rode gloed, ziet er echt lekker uit man! Mooi werk 👌.

Wat ik bedoelde was misschien wat onhandig verwoord, maar in de context van de mogelijkheid om het marinade recept om te zetten naar een bbq saus.

Uiteraard breng je een marinade aanzienlijk hoger op smaak. Geeft het vlees hier ook die mooie rode gloed, ziet er echt lekker uit man! Mooi werk 👌.
Oh ik dacht dat de gochujang het misschien te pittig zou maken. Maar idd wat maizena er bij, de stukjes knoflook en gember er uit filteren misschien wat suiker en je hebt je Koreaanse bbqsaus

• Leuk
Waarderingen: A3N
En gelijk een foto voor de wedstrijd!

Terug
Bovenaan Onderaan