BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me, September 2013: Thaise kipsat? met komkommersalade

Het is het laatste weekend van de maand! Hier kun je je verslag plaatsen. Ga je gang!
 
En ik als braafste meisje van de klas..... =))

Eerst de pindasaus ingredienten.
c10b2658fcd9497b678b92d94c85e485.jpg


Toen de dijenfiletmarinadespullen.
24957b9fee1933762db858284b43534a.jpg


Kokommersla.
d3992e04ce95ad55a247ffa70e81ba2c.jpg


En het eindresultaat. Ik had er lontongrijst bij gemaakt.
7dffe1db0d9b422de9c0b2b6966a1e1b.jpg


Wat had ik anders gedaan dan het recept? Nou, ik had geen verse pepers in huis, dus dat vervangen door zaadloze sambal oelek. De saus heeft ook geen 5 dagen gestaan, maar maar 2. En ik heb uiteindelijk de pinda's vergeten om door de sla te doen.

De saus zo los was ik niet weg van, maar samen met de sate klopte het wel. De lontongrijst was leuk om eens te doen, en zag er op het bord grappig uit. De komkommersla vond ik vooral zoet.
Maar al met al hebben Zoon en ik er lekker van gegeten, en een pond dijenfilet gaat best met 2 personen ;)
 
Verslagje van mijn eerste Steven & Me. Ik heb op de val reep, gister (28-9) dit recept gemaakt. We hebben heerlijk gegeten. Ben erg blij dat ik meteen een dubbele hoeveelheid saus gemaakt, kunnen we dus binnen kort nog een keer of twee van genieten. De komkommer salade was ook erg verrassend en paste er goed bij.

Dan volgt hier het bewijs.

Eerst de kip 1 a 2 uur samen met de marinade in een zak in de koelkast gelegd. Daarna aan de voorgeweekte stokjes geregen en nog even, tijdens het aansteken en op temp komen van de bbq, in een marinade badje gelegd.
IMG_5102_zpsef27e30c.jpg


Gebroederlijk naast elkaar op de bbq, ze beginnen het al lekker warm te krijgen:
IMG_5105_zps9abe33aa.jpg


Het eind resultaat, aangevuld met boontjes en aardappeltjes:
IMG_5108_zpsc1095e65.jpg
 
Ik heb nog meer op de valreep meegedaan. Ik heb vandaag mijn minions aan het werk gezet.

20130929-_MG_9764.jpg


Kip aan stokjes rijgen is best lastig...

20130929-_MG_9765.jpg


Na een uurtje of 4 marineren:
20130929-_MG_9768.jpg


Hopliedop op de Q:
20130929-_MG_9769.jpg


Mijn komkommer salade:
20130929-_MG_9771.jpg


En het eindresultaat:

20130929-_MG_9772.jpg


Wat vonden we er van. Nou als je eenmaal Danny's satehtjes hebt gehad, dan is het lastig om hier nog over heen te gaan. Ik vond mijn satehtjes ook gewoon te droog... Geen idee of het samenhangt met de manier van snijden, maar ik doe de volgende keer gewoon weer wat dikkere blokjes. Ik vond de komkomer salade heerlijk, die komt vaker terug. Ik had hem wel met nootjes (niet op de foto), want ik had ze erbij voor op het laatste moment erover.
 
Ik had hem een tijd geleden al gemaakt maar hier uiteindelijk mijn foto's









 
Toen dit recept geplaatst werd in September waren wij lekker op vakantie. Het recept sprak me erg aan, maar in Duitsland hieraan beginnen was niet zo handig. Pindakaas is daar bv niet echt iets wat overal verkrijgbaar is.
Vandaag alle ingredi?nten verzameld en dit gerecht gemaakt.
Het smaakte nog beter dan ik had gehoopt. Echt een heerlijk gerecht. Het was voor mij de eerste keer dat ik zelf pindasaus maakte, maar zeker niet de laatste.
De borden waren in no-time leeg :D. Dus voor diegene die dit nog gaan maken: De salade en sat? is precies genoeg voor 2 personen  =)) :D

Ben vergeten tussendoor foto`s te maken, maar dacht er gelukkig nog aan om foto`s te maken van de sat? op de BBQ







 
Steven inhaal-actie 4:

De pindasaus is gemaakt om te kunnen "rijpen":

QXvSCZg.jpg


In een potje om op smaak te komen:

n0DTfWc.jpg


De komkommersalade al gemaakt om te kunnen proeven:

MZ8ujuy.jpg


VhLA6da.jpg


Deze is ook lekker bij ribbels en aardappels en dus al op... Zal later deze week nog een keer gemaakt worden

3vvuJzU.jpg


BqA5VZo.jpg


Na een nachtje in de marinade:
tsEX7Na.jpg


Resultaat met eigengemaakte nasi:

2SttLbw.jpg

En wat vonden we ervan? Er gaat niets boven Danbras-sateh.... De komkommersalade gaat vaker gemaakt worden. Er schijnt een recept voor lekkere sate-sauce ergens op het net te staan :p
 
Tja, als ik zie dat Redfox aan de Steven & Me is begonnen kan ik echt niet achterblijven..
Hierbij dan ook mijn eerste en zeker niet mijn laatste Steven & Me verslagje.

Eerst wat ingredi?nten bij elkaar gezocht.. ja, de oplettende lezer ziet het al, peterselie ipv koriander!

25EF5266-04E9-4D90-BE89-DCCF983B84C0.jpg


Kippetjes lekker in de marinade aan een stokje

5CDA1E06-FBB2-4E00-9A7F-DC65530D9A06.jpg


Snel even de komkommer salade klaar zetten

90BA996F-5CA0-47AB-8487-6F7129F404E1.jpg


Pindasaus in een pannetje (dat was gister al)

5515BB82-516C-4A2D-BDB4-71BFDA4EB293.jpg


Sateh op de BGE

B70C9E70-CFDC-47B1-B881-40F298844ACF.jpg


Sateh na het BGE bezoekje

6F9F90E3-8C2A-48EE-8C3E-CBC0F62B0215.jpg


En toen op een bordje met wat rijst

7D57CF3F-1047-40CA-8B4C-45030D16E362.jpg


Moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over dit gerecht, enige aanpassing volgende keer is meer pepers erdoorheen. Had er nu twee in pindasaus en 2 in de marinade, dat mag van mijn wel verdubbeld worden.

Dit wordt zeker een blijvertje.. bedankt voor het kijken!

 
Als inhaalslag deze vandaag gemaakt. Moest vandaag voor mezelf zorgen en mbv de BBQ kom ik hier wel uit.

De meeste ingredi?nten verzameld voor een groepsfoto :

Hierna de marinade gemaakt met ipv limoen-, citroensap gebruikt, en ipv een rode peper een lepel Sambal badjak

De satesaus gemaakt met dezelfde afwijkingen

Na 3 uur marineren alles op spiesen geregen:

De WGA weer eens tevoorschijn gehaald en opgestookt en de spiesen erop gelegd:

Alles bij elkaar inclusief de salade op een bordje gelegd.


Wat vond ik ervan ? lekker maar dit recept komt aardig dicht in de buurt hoe ik mijn sat? zelf maak. De salade vond ik een frisse tegenhanger tov de zoet/pittige saus. Het was zeker lekker, maar ik houd me bij mijn eigen recept.



 
Mooi!!!!!! :p
 
Ook meer even een inhaal gerechtje, en wat voor ??n!!

De ingredi?nten.

DSC03446_zpsd9e80b75.jpg


De kruidenpasta voor de marinade.

DSC03447_zps2f7ce1d2.jpg


De kiphaasjes in de marinade.

DSC03448_zpsb44b8007.jpg


Intussen de sat?saus gemaakt.

DSC03449_zpsa9ab1d25.jpg


De skewers.

DSC03451_zpsf11aec50.jpg


DSC03455_zps8fcc701f.jpg


DSC03456_zpsf37bcde3.jpg


DSC03457_zps031efa5a.jpg


En op het bordje.

DSC03460_zps241a75c5.jpg


Wij vonden het een heerlijk gerecht wat vaker langs gaat komen!!

Thanx for watching en eet smakelijk!!

Greetz Marco
 
Gister is Steven nr. 14 aan de deur geweest. Thaise Kipsate met komkommersalade.

Lekkere sat? en goeie pindasaus. Ik zag een beetje op tegen de koriander, hier hou ik eigenlijk niet van maar merk dat dit steeds minder word. De pindasaus ging wel snel in de schift. Kreeg hem wel weer glad met een beetje water maar dit duurde dan niet lang. De smaak was er gelukkig niet minder om.

De foto's:

Foto-B4SGTEGJ-D.jpg


Foto-O6GLNP6M-D.jpg


Foto-67ZGVWKW-D.jpg


Foto-XBXQ3QKH-D.jpg


Bedankt voor het kijken!



 
Ziet er lekker uit Aad! Ik ga hem ook proberen met verse koriander. Poeder gebruiken we wel maar vers niet zo.
 
Vandaag deze Steven op bezoek gehad. Veel van de ingredienten waren al in huis wat dit een makkelijke keuze maakte.
Zelfs voor deze Steven verse koriander gehaald om toch weer te proberen, maar dit hoofdstuk kunnne we voorgoed sluiten
we krijgen het er niet in haha. Deze gaat zeker op de herhaal lijst.

IMG_2571.JPG



IMG_2572.JPG



IMG_2574.JPG



IMG_2575.JPG



IMG_2578.JPG


Bedankt voor het kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan