BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me - Juni 2013: Gegrilde varkenshaas met bacon, pruimen en farofa

Ziet er goed uit, eigenlijk stond deze voor vandaag hier ook op het menu, maar het is toch iets anders geworden  ;D
 
Steven & Chef Martin  :p

Eindelijk is het dan zover. Mijn eerste Steven & Me gerecht is een feit.
Vond het recept meteen uitdagend.
Heb alle ingredi?nten snel gevonden, behalve de cassavemeel. Omdat in het recept stond dat je ook broodkruim (paneermeel) kon gebruiken heb ik dit gedaan.
Verder heb ik het recept helemaal aangehouden.
Hoe het smaakte: HEERLIJK. De varkenshaas werd door iedereen met gejuich ontvangen, zeker iets dat vaker gemaakt gaat worden.
De Farofa was een beetje zo zo. Niet vies, maar vond het zelf niet echt iets toevoegen. Een klein beetje was wel lekker, maar dit is niet iets wat ik vaker maak.
Hieronder het bewijs: de foto`s

De ingredi?nten:



De voorbereidingen:



Op de BBQ:



Het snijwerk:



Het eindresultaat:

 
Ik blijf het zeggen wat ben jij toch goed bezig !!
ziet er goed uit ... .

Groeten.

Fernando Wokke 
 
Gisteren deze ook gemaakt. ale ingredi?nten bij elkaar :

Heb als vulling pruimen op sap gebruikt.
Varkenshaasjes opgesneden en gevuld. Ik heb verder geen kruiden toegevoegd, had het vermoeden dat de Bacon zelf al smaak genoeg afgeeft icm de vulling :

Dichtgerold met Bacon, afbinden of stokes overbodig het bleef zo ook prima zitten.

FF op de Q met een paar aardappelspiesjes met Todds dirt.

Gewacht tot de kerntemp de 60 graden aantikte en toen de haasjes eraf gehaald. Was prima gelukt met een sappige en ros? haasje op het bord.


Wat vonden we ervan ?, erg lekker de combinatie van alles geeft een prima smaakvol gerecht.
Deze gaat hier nog wel vaker voorbij komen.
 
Steven inhaal-aktie 4:

Varkenshaasjes opengesneden, gekruid, ingesmeerd, gevuld, met bacon omwikkeld en samengebonden:

0E2L90G.jpg


Farofa gemaakt, met breadcrumbs....

vUFyTHx.jpg


Vlees van de grill:

ivahCcA.jpg


Samen met country potatoes en de farofa op een bordje:

We9s2VE.jpg


En wat vonden we ervan?

Ook deze gaat vaker gemaakt worden! Helaas de farofa iets aangebrand (stressssss....), maar zeker voor herhaling vatbaar.

Steven bedankt!
 
Vandaag stond deze inhaal Steven #4 op het menu. Eigenlijk wilde ik vandaag de Longhaas maken, maar deze was te klein voor 4 man (600gr).
Daarom deze varkenshaas.

IMG_2358.JPG

De ingredienten

IMG_2359.JPG

Hier de pruimen in de haasjes

IMG_2363.JPG

De haasjes eerst indirect gehad tot 35C, hierna op de kolen

IMG_2364.JPG

De haasjes in rust, wachtend tot de rest van het eten klaar is.Mooie pakketjes

IMG_2366.JPG

Het totaal plaatje

Hoe smaakte het: Het eindoordeel is dat het super gerecht is. Samen met de spruiten en aardappeltjes helemaal top.
Sausje gemaakt van ui, champigons, ketjap, ketchup en sambal.Ik ga nog wat youtube filmpjes checken over het opbinden,
mag dan wel goed kunnen knopen maar dit lukt me nog niet :)
 
Mooi resultaat! Opbinden is niet zo heel spannend, lijkt mij. Ik snijd het haasje op het dunne deel in en vouw dat terug zodat het pakketje overal even dik is. Dan de bacon eromheen en eentouwtje om het samen te houden.... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan