BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me - Juni 2013: Gegrilde varkenshaas met bacon, pruimen en farofa

Thanks! Dat is nog wel aan te rijden ja :D Al ga ik dan wel eerst een lijstje met nog meer spullen maken ;)
 
Ik zou even de tijd nemen om rond te shoppen. Ze hebben heel veel uit verschillende keukens.
 
Het is het laatste weekend van de maand, dus je mag je kunsten tonen van het recept!

Ahum, ik loop schandalig achter......
 
hier mijn interpretatie van de varkenshaas. pruimen had ik niet in huis, maar verse abrikozen wel. gedroogde ook, maar omdat de verse perfect rijp waren zijn die in de pan gehakt.

IMAG0857.jpg


IMAG0864.jpg


de varkentjes opengelegd en met mosterd bewerkt:

IMAG0868.jpg


vol met de verse abrikoos:

IMAG0870.jpg


en in het spek, opgebonden met garen. en nee, dat is totaal niet handig, maar ik had even niets anders voor handen...

IMAG0871.jpg


tijd voor vuur! de kick ass ikea bestekbak kolenstarter heeft inmiddels plaats gemaakt voor een echte (aldi) kolenstarter. en de buren (vooral die met waslijnen) beginnen al schichtig ramen en deuren te sluiten als ik uberhaupt naar mijn balkondeur kijk.

IMAG0872.jpg


ik denk dat deze hobby vereist dat er een nieuwe woning komt, met een tuin.

IMAG0877.jpg


barbecue?n gaat tenslotte toch het best doordeweeks, vlak voor een regenbui en op roze sokken, alvast in je joggingsbroek zodat je daarna linea recta kunt gaan sporten.

de aldi-pen en ik zijn het eens, het is voedertijd.

IMAG0879.jpg


IMAG0882.jpg


Oordeel
De farofa heb ik weggelaten, beetje makkelijk misschien, maar ik heb dit al vaker gegeten en hoewel ik het zeker niet onaangenaam vind, vind ik het ook de moeite van het shoppen naar meel niet waard. De varkenshaas was heerlijk, varkenshaas en zoet fruit, gouden combi. Ik maakte al eens spiezen voor de barbecue met varkensfilet en nectarine, dit doet daar sterk aan denken. Omdat ik vers fruit gebruikt had, was de binnenkant een beetje een zooitje geworden, en sneuvelde wat stukjes fruit tussen de hete kolen. Voor een volgende keer zou ik ofwel de haas heel laten en gedroogd fruit tot een pasta maken en onder het spek op het vlees doen, of de haasjes in spek grillen en het  verse fruit gehalveerd apart grillen en erbij serveren.

Bij het vlees had ik gepofte zoete aardappel (kleurde te mooi bij de abrikoos om te laten liggen) maar dat heeft de foto niet gered. Groenten? eh, we hadden toch al fruit?  :)


 
Mooie kleur sokken eeehhhh Vlees bedoel ik!!! ;)
 
Ja, leuk recept!!

Farofa ken ik niet. Zal dit eens opzoeken.

Ziet er smakelijk uit, en het roze vlees past goed bij de sokken. Een punt extra voor de presentatie zegmaar.
 
leuke variant! heeft vast goed gesmaakt!
 
Dat ziet er goed uit!! Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik er zelf nog niet eens aan toegekomen ben :( Het vlees ligt al te wachten, dus zal niet al te lang meer duren...
 
Rocker zei:
Dat ziet er goed uit!! Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik er zelf nog niet eens aan toegekomen ben :( Het vlees ligt al te wachten, dus zal niet al te lang meer duren...

Ja Rutger! O ja ik ga me ook schamen  :p

Marieke je foto's zijn uitnodigend om hier snel mee aan de slag te gaan enne prachtige sokken, ik moest lachen om deze foto  ;D
 
dat ziet er heerlijk uit, ik loop al helemaal achter  :-[
 
Ik had deze voor vorige week op de planning staan, maar er kwam iets tussen  :mad: .
Maar deze gaat zeker weer in de herhaling !
 
Ik vond de bijdrage van Marieke erg inspirerend, dat ik al een week binnenpretjes had hoe ik deze steven&me op de foto zou gaan zetten. Door het mooie weer ben ik het op het moment supreme vergeten, dus helaas geen roze sokken foto  ::)

Wel natuurlijk de verplichte ingredienten foto (zonder de mosterd bedenk ik me nu)
20130707-_MG_9046.jpg


De varkenshaasjes opengesneden en onderhanden genomen met mosterd.
20130707-_MG_9050.jpg


Ik ben niet zo van de pruimen  ::) en helemaal niet als ze gedroogd zijn, dus ik had eergister ruim nectarines ingekocht. Deze heb ik hier ook gebruikt.
20130707-_MG_9051.jpg


Netjes omwikkeld met bacon en ingebonden met slagerstouw
20130707-_MG_9054.jpg


En het eindresultaat:
20130707-_MG_9062.jpg


Mijn vrouw en ik vonden het beide een lekker recept. Ik had een lagere kern van 69 aangehouden desondanks toch nog een tikje droog, voor het mooie kan hij dus nog wel iets lager. Voor de inhalers ik zou 3 minuten per kant aanhouden. Al met al is het toch wel een interessant gerecht, die nog wel een keertje langs gaat komen.
 
Mooi Emiel, mooi ;)
 
dat heb je weer lekker gemaakt
 
Haha! Zitten op het moment supr?me je roze sokken in de was..... Heb jij dat.
 
Ziet er lekker uit hoor!

Zou het zelf eens met Mango proberen, na onze vakantie.
 
afgelopen week deze ook maar eens gemaakt.
Ik bbq vaak genoeg maar op de een of andere manier komt Steven er vaak niet van.















het was een heerlijke verrassende smaak, we hebben er van genoten.
Wat hadden we erbij? aardappel met raclette kaas, en chinese kool met spekjes
 
ik ga er zo nog een posten, de zalm met jeneverbessen.
Daarna zal ik eens op gaan tellen hoeveel ik er tot nu toe gemaakt heb, loop nog erg achter
 
Terug
Bovenaan Onderaan