BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me juni 2012 - Saffraan-citroenkebabs

noskos zei:
Ow, ik vond juist dat ik de saffraan prima kon proeven, misschien ligt het ook aan de kwaliteit van het spul, dit was Spaanse die ik op een vorige vakantie een keer heb gekocht, was iets van ?18 voor 4 gram, maar volgens het doosje wel echt Spaanse.
Deze was 7 eu, voor 0,07 gram....(((( maar ik ken de smaak van saffraan niet, dus herkende hem ook niet, denk ik.
 
Die van mij ruikt best wel, floraal maar richting metaalachtig, heel herkenbaar.
 
noskos zei:
saffraancitroenkebabs-5.jpg

Dat zijn prima passende spiezen zeg. Mangal voor de WGA.. Heb je een tip waar ze te scoren?
 
Deze komen van de Duitse EBay, even zoeken op spiesse of shaslick
Zal anders vanavond een paar linkjes plaatsen
 
Dat zijn prima passende spiezen zeg. Mangal voor de WGA.. Heb je een tip waar ze te scoren?

Ik heb ze van Frits gekregen ;)
 
Ik heb die schaschlik spiesen hier vandaan. Kosten 12,50 ? maar verzenden alleen in Duitsland :(

Zie ze nu ook bij Amazon.de staan, kosten 16,80 inclusief verzenden naar Nederland.

In beide gevallen voor tien pennen
 
Super, bedankt Frits!
 
10 pennen is wel veel. Iemand zin om een setje te delen?
 
doen we het samen Dominique?
 
Dominique zei:
Leo zei:
doen we het samen Dominique?

Goed plan, zal ik op buy now drukken?

Gedaan! Nu achter de voordeur liggen, U hoort nog van mij, Leo!
En dank aan Frits voor het zoeken en vinden...;)
 
je bent weer goed bezig Dominique, zijn pracht pennen
 
Even in het kader van inhalen, hierbij mijn bijdrage. Het is mijn tiende, dus ik hoopte op een topper en we zijn niet teleurgesteld.

De ingredienten:
20130608-_MG_8713.jpg


De lam lekker in zijn marinade badje.
20130608-_MG_8716.jpg


Couscous salade, hmm lekker
20130608-_MG_8720.jpg


20130608-_MG_8729.jpg


20130608-_MG_8730.jpg


We hebben erbij een couscous salade van de appie happie site gehad. Deze vonden we dermate ok, dat deze vaker terug mag keren! We vonden de lamsspiesen ook erg lekker, deze gaan we ook nog een keer herhalen!
 
Schitterende gedekte tafel Emiel, ziet er er erg lekker uit, Die couscous salade is een plaatje !
 
Ziet er goed uit!
 
Gisteravond hadden Gerard en ik een Steven&Me avond ingepland. De planning was om 4 gerechten te maken, in kleine porties.
Dus vol goede moed naar de Makro boodschappen doen.
Helaas, geen dino ribben. Dan blijft alleen Toscaanse kip, Runderfajita`s en Saffraan-Citroen kebabs over. En als "bijgerecht" overheerlijke galapenos.
Uiteindelijk hebben we ook de kip een mooi plaatsje in de vriezer gegeven omdat we (lees ik) de porties te groot hadden gemaakt!  8)

Als tussendoortje lekkere galapenos gegeten en aansluitend de kebabs.
Dit was voor mij de 2e keer in een week dat ik lamsvlees at. En het was weer heerlijk. Ik blijf lam maar een raar stuk vlees vinden.
Het is geen "mooi" egaal stuk vlees.
Het vlees lekker gemarineerd in een schaal en aan de spiesjes geregen. De paprika en ui hadden we al bereid bij de fajita`s, dus die hebben we niet ook op de spiesjes gemaakt.
Gewoon puur gemarineerd vlees zonder saus. Heerlijk. De marinade heeft zijn werk goed gedaan.
Wat mij betreft komt dit gerecht nog wel vaker op tafel!











 
Terug
Bovenaan Onderaan