BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me juni 2012 - Saffraan-citroenkebabs

Het laatste weekend van de maand is weer aangebroken dus is het weer tijd voor de resultaten van Steven & Me. Je mag ze hier posten.

Ik ga ze straks maken dus die van mij volgen nog.
 
laat ik dan maar de spits afbijten.

Hier mijn resultaat.
Ik ben niet echt een liefhebber van lamsvlees, maar toch het gerecht gemaakt volgens recept.

IMG_4355.jpg

het eind resultaat

IMG_4323.jpg

het lamsvlees in de marinade

IMG_4340.jpg


IMG_4343.jpg


IMG_4346.jpg


IMG_4348.jpg


IMG_4358.jpg


wat vonden we ervan?
Desiree en ik hadden allebei iets van, ja en nee
was wel heel leuk om te maken, maar is voor ons niet iets om nog een keer te herhalen, komt denk ik voornamelijk door de smaak van het lamsvlees.
Heb het wel met plezier gemaakt en er ook van genoten met proeven.
 
dat waren het zeker  :)
 
Ik heb genoten van deze uitdaging! Wat een heerlijk gerecht. Domi bedankt! De spiezen konden zo uit een sterren restaurant komen, zo heerlijk waren ze. Ik was echt verrast hoe lekker het was. Eet weinig lam en dat zal in de toekomst wel meer gaan worden denk ik!

IMAG0432.jpg
 
Toevallig had ik deze nog niet zo geleden zelf gemaakt, had alleen geen lam gebruikt maar varken omdat ze hier niet zo dol zijn op lam. Was een heerlijk gerecht
DSC03569.jpg

DSC03571.jpg

DSC03573.jpg
 
ik wil het zeker nog een keer gaan proberen met varken, de ingredienten spreken me wel erg aan
 
Hier mijn poging, wij vonden het erg geslaagd maar we zijn hier dol op lamsvlees. Ik had dit keer lamsschouder gebruikt maar ik denk dat ik volgende keer voor lamsbout zou gaan, dat is toch iets malser. Bij de Sat? Domba van van de week snij je kleine blokjes dus dan valt het niet zo op, maar hier merk je wel dat het wat meer werkvlees is.

Ook zou ik een volgende keer een stuk minder van de bedruipsaus maken. Saffraan is niet echt goedkoop en je maakt veel te veel saus. Met een kwart tot een derde had ik het ook makkelijk gered.

saffraancitroenkebabs-1.jpg


saffraancitroenkebabs-2.jpg


E?n zonder paprika, ik heb hier geen lastige eters hoor ;)
saffraancitroenkebabs-3.jpg


saffraancitroenkebabs-4.jpg


saffraancitroenkebabs-5.jpg


saffraancitroenkebabs-6.jpg


Geserveerd met tabouleh, die ook erg goed in de smaak viel, maar die ik volgende keer waarschijnlijk warm zou serveren i.p.v lauwwarm.

Al met al erg lekker! En zeker voor herhaling vatbaar.
saffraancitroenkebabs-7.jpg
 
mooi verslag Dennis, en foto's zo mooi om te kwijlen gewoon  :)
 
Hier zijn mijn foto's.

IMG_0609.jpg
IMG_0613.jpg


IMG_0614.jpg
IMG_0615.jpg


IMG_0616.jpg
IMG_0617.jpg


IMG_0618.jpg
IMG_0619.jpg


IMG_0620.jpg


Wij zijn geen echte lam eters,maar dit vonden we wel heel erg lekker.
 
mooi rekje Mike, goed idee turks brood er bij
 
Wat zien die spiezen er allemaal lekker uit z?g.  8)

Het is dat mijn meissie niet van lam houd  :(
Misschien is het ook wel lekker met kip.
 
Here the results of the the Hague jury....
De ingredi?nten liggen klaar. Ik had dure saffraan uit een Perzische winkel. Geen idee of ik verschil zou proeven, maar ja, je kunt er niet met de pet naar gooien...
IMG_0402.jpg

De saffraanbotersauce.
IMG_0403.jpg

Kijk ze nou toch schattig liggen op de WGA in de voortuin. Het was eindelijk een dag "buiteneetweer"...
IMG_0415.jpg

Op het bord, tesamen met een couscoussalade of tabouleh.
IMG_0416.jpg


Wat was de uitslag? Ik was bang dat ik een sausje zou missen, maar dat was absoluut niet het geval. De smaak was lekker, het vlees zacht en mals. Zeker voor herhaling vatbaar, en de tabouleh erbij was een zeer goede keus, als zeg ik het zelf.
De saffraan is een verhaal op zich, je hebt best veel nodig voor dit recept, en ik weet niet of je het zou proeven als je goedkopere zou nemen, want de rest van de smaken zijn best een flinke tegenhanger. vooral de citroen proefden we goed terug in het vlees, wat wel een frisse smaak gaf. Ik wil het nog wel eens maken, maar dan met kurkuma, puur om te vergelijken. en dat geeft in ieder geval de beoogde gele kleur.
 
Ow, ik vond juist dat ik de saffraan prima kon proeven, misschien ligt het ook aan de kwaliteit van het spul, dit was Spaanse die ik op een vorige vakantie een keer heb gekocht, was iets van ?18 voor 4 gram, maar volgens het doosje wel echt Spaanse.
 
Terug
Bovenaan Onderaan