BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me Februari 2017 - De echte Jamaicaanse Jerk Pork.

Ziet er erg lekker uit!
Staat op het lijstje.
 
Vandaag gemaakt... Ik had er niet veel vertrouwen in gezien de hoeveelheid pepers in de jerk-marinade, dus voorzichtig begonnen met schouderkarbonade en 4 rode pepers  :blush:

De groepsfoto:




De marinade, zelf nu al erg lekker...


Karbo's voor een uurtje of vier op smaak brengen


In de appelrook




In reepjes gesneden en gegeten op een pita-broodje


Wat vonden we ervan? Waarom heb ik dit nooit eerder gemaakt?? Wat een smaak. Dit gaat zeker vaker gemaakt worden, maar dan met iets meer peper en een gevlinderde procureur. De combinatie met de home-made pita was goed
 
Ceriel zei:
Wat vonden we ervan? Waarom heb ik dit nooit eerder gemaakt?? Wat een smaak. Dit gaat zeker vaker gemaakt worden, maar dan met iets meer peper en een gevlinderde procureur. De combinatie met de home-made pita was goed

Idd meer pepers gebruiken door de rook en de Q wordt t juist lekker zoetig en niet te pittig



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Is de hoeveelheid zout niet teveel?
Ik heb de jerk gemaakt en wil de procureur een nacht laten marineren maar ik denk dat het dan te zout word.
 
Petetie zei:
Is de hoeveelheid zout niet teveel?
Ik heb de jerk gemaakt en wil de procureur een nacht laten marineren maar ik denk dat het dan te zout word.
Ik heb alle ingredi?nten in hoeveelheid gehalveerd, dus de verhouding blijft hetzelfde, maar vond het zeker niet te zout. Waarom de hele nacht marineren?
 
Hierbij mijn bijdrage van deze geweldige Steven & Me!

Ik was zelf ook aardig gematigd met de hoeveelheid pepers die ik heb gebruikt en achteraf mochten er wel meer in om iets meer pit aan het eten te geven.

Ik heb de hoeveelheden van de marinade een beetje op de gok gedaan aangezien het stuk vlees rond de 700 gram was.

Ook de bereiding liep anders dan gepland tijdens het aansteken van de bbq, kreeg ik de uitnodiging van de buurman om daar een biertje te drinken. Na 2 biertjes moest ik toch echt even terug om de procureur erop te leggen en wat appelhout eraan toe te voegen. Bewust de temperatuur laag gehouden aangezien er nog een paar biertjes gedronken moesten worden. Uiteindelijk hebben we samen met de buren gegeten met wat patat en ik had nog een New York strip in de koelkast liggen voor vandaag dus die is een dagje eerder bereid!

Al met al een geslaagde dag en avond met de nodige biertjes!

En natuurlijk onder het bewijs:

1a7fc5ab88bcbb1679630879450054c7.jpg


df73a119392cafe1d2bc521724b83f25.jpg


944be4844021d6effa2b54a15dc73414.jpg


7757e25361f2c9623f86682a6140ebeb.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
deze heb ik gisteren ingehaald, ik had een schouderrollade gebruikt, mooi vet vlees dacht ik, dat moet gaan werken. ik ben indirect begonnen en heb het vlees op einde nog een beetje direct gedaan.

de groepsfoto:

jpKKlx6l.jpg


de marinade, ik heb de olie eruit gelaten want ik ben geen voorstander van olie in marinades, ik heb de madame jeanet vervangen door wat ik in huis en in de tuin had (spaanse chilipeper, jalapeno, fresno pepertje). Voor wie trouwens ook pepers wil kweken, het is echt handig om de fresno en jalapeno zaailingen goed te markeren: ik had laatst een 'jalapeno' geplukt en over mijn eten gestrooid, bleek het een fresno, ik was zelf vergeten dat ik die ook gezaaid had. dat was even schrikken...

eMWrT6Ml.jpg


AZgxKrol.jpg


zoete aardappel ernaast:

BN62OVpl.jpg


en dat was helemaal niet verkeerd, lekker gegeten:

NvIZr2Bl.jpg


koolsla met mango erbij voor een Caribisch tintje, we doen net of het een zwoele zomeravond is:

S8Dy7U3l.jpg


het was lekker, maar ik was er niet kapot van. ik had te weinig tijm gebruikt en ik had niet genoeg laurier gebruikt om op te roken. en het vlees was deels mals, deels wat droger, het vet was nog niet helemaal weggesmolten. ik denk dat ik de volgende keer toch gewoon een soort pulled pork maak en dan de stukken nog even met wat olie direct op de grill, volgens mij gaat het dan meer naar Boston Bay smaken dan het nu deed... en dan maak ik er saus bij (dunne azijn saus, north carolina bbq sauce), want dat miste ik nu ook wel echt.

dus het moet nog een keer over  :p
 
Jammer dat er geen nieuwe recepten meer bij gaan komen, maar ik ben toch van plan er een hoop in te halen :D

S&M is leuk ter inspiratie, en nieuwe gerechten maken is natuurlijk ook altijd goed.

Gisteren de Jamaicaanse Jerk gemaakt. Ik had nog ongeveer 7 ons procereur liggen.

Ik heb besloten een aantal madame jeannet's voor Jalapeno's om te wisselen, wel aan de hoeveelheid grammen gehouden. Wat mij opviel van alle foto's op het forum is dat de Jerk er bij iedereen anders uitziet. Dit was mijn resultaat:

Behoorlijk groene jerk, door de Jalapeno's natuurlijk. De gedroogde piment bessen in een alu folie bakje op de kolen gelegd, je rook het erg goed toen het vlees net op de BBQ lag.

De recensies waren wisselend, ik vond het lekker en niet te scherp, anderen vonden het weer wel te scherp..
093034256ec1bfc87aabb508acae6c3b.jpg
118aacc5686c80097e02e87542603843.jpg
8b31d04ffdbe17a6c6ef86122c8a23dd.jpg
33ec07e6a3ee07b1c4693c22c546e6ad.jpg
 
 
 
 
 

Hoogie

Pitmaster
Berichten
949
Wow, dit lijkt me geweldig! Die ga ik maken.
Beetje late reactie misschien, maar ik zit nog niet zo lang in het genootschap. 😄

Kun je hier trouwens nog steeds die Steven-badges mee verdienen?
 
@Hoogie, mijn excuses voor de late reactie.
Je kan nog steeds badges verdienen voor het maken van gerechten uit de Steven and me uitdagingen die hier eerder gepost zijn.
Brons bij tien gerechten, 25 levert je een zilveren op en bij 50 ga je voor goud.
 
@Hoogie, mijn excuses voor de late reactie.
Je kan nog steeds badges verdienen voor het maken van gerechten uit de Steven and me uitdagingen die hier eerder gepost zijn.
Brons bij tien gerechten, 25 levert je een zilveren op en bij 50 ga je voor goud.
Leuk! Ik heb inmiddels twee boeken van Steven. Onder andere garnalen gemaakt uit een van z’n boeken. En toevallig ga ik die morgen weer maken. Het eerste gerechtje ga ik dus binnenkort posten!
 
Leuk! Ik heb inmiddels twee boeken van Steven. Onder andere garnalen gemaakt uit een van z’n boeken. En toevallig ga ik die morgen weer maken. Het eerste gerechtje ga ik dus binnenkort posten!
Het gaat helaas niet om willekeurige gerechten van Steven Raichlen. Maar om de recepten die in dit deel staan.
kan goed zijn dat daar dit recept tussen zit.
 
OK. Geen probleem.
Deze was in ieder geval lekker genoeg om te herhalen. 😀
Ik kijk wel of deze in de lijst staat en anders kom ik vanzelf wel bij de eerder gemaakte gerechten. In ieder geval biedt dit inspiratie voor veel meer gerechten dan de standaard saté, hamburger, Pulled pork, etc. Lijkt me leuk om een inhaalslag te doen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan