deze heb ik gisteren ingehaald, ik had een schouderrollade gebruikt, mooi vet vlees dacht ik, dat moet gaan werken. ik ben indirect begonnen en heb het vlees op einde nog een beetje direct gedaan.
de groepsfoto:
de marinade, ik heb de olie eruit gelaten want ik ben geen voorstander van olie in marinades, ik heb de madame jeanet vervangen door wat ik in huis en in de tuin had (spaanse chilipeper, jalapeno, fresno pepertje). Voor wie trouwens ook pepers wil kweken, het is echt handig om de fresno en jalapeno zaailingen goed te markeren: ik had laatst een 'jalapeno' geplukt en over mijn eten gestrooid, bleek het een fresno, ik was zelf vergeten dat ik die ook gezaaid had. dat was even schrikken...
zoete aardappel ernaast:
en dat was helemaal niet verkeerd, lekker gegeten:
koolsla met mango erbij voor een Caribisch tintje, we doen net of het een zwoele zomeravond is:
het was lekker, maar ik was er niet kapot van. ik had te weinig tijm gebruikt en ik had niet genoeg laurier gebruikt om op te roken. en het vlees was deels mals, deels wat droger, het vet was nog niet helemaal weggesmolten. ik denk dat ik de volgende keer toch gewoon een soort pulled pork maak en dan de stukken nog even met wat olie direct op de grill, volgens mij gaat het dan meer naar Boston Bay smaken dan het nu deed... en dan maak ik er saus bij (dunne azijn saus, north carolina bbq sauce), want dat miste ik nu ook wel echt.
dus het moet nog een keer over