BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me Februari 2014: Madeira Beef and Bay Leef Kebabs (Espetadas)

Voor wie het recept nogmaals wil maken, ik heb voor de tweede keer Jodenhaas gebruikt.
Wij vonden dit lekkerder dan ossenhaas, scheelt ook rond factor 3 in prijs
 
Ik had ook nog een keer gebbq-ed in Februari. Come again? Inderdaad maar 1 keer, maar dan wel de S&me. Simpelweg geen tijd voor Q-en de laatste tijd grrrr......

Marinade componenten bijelkaar:

AC719C08-362C-4493-B80E-BAF6D59603E7_zps4zugsonw.jpg


Als vlees heb ik gekozen voor Jodenhaas. Iets meer smaak, sterkere structuur.

52B839CD-4C1F-451D-8E6D-F431BE9C4705_zpsakl2j9ld.jpg


Aan de skewers:

C35E6568-F9EA-4E4C-B545-6A2433ED37DB_zpsw0qbkwbw.jpg


Op de WGA:

7E8B9946-8A48-42F4-A062-787BA691A7D6_zpsghkob6hn.jpg


Op het bordje met tomaten risotto:

53E9E7D9-EA9B-425E-9083-18539BAF4D39_zpscisqwiog.jpg


Was wel lekker maar geen giller.
 
Het is al weer even geleden dat Steven in februari bij ons langs kwam. Dit was een typisch geval van: ik heb goed en slecht nieuws ;) Laten we mat het slechte nieuws beginnen, brood op de Q was geen succes, voor het hele verhaal zie http://www.bbqgenootschap.nl/forum/high-fast/zwarte-broodjes/. Gelukkig was dit brood debakel een dag voor dat Steven langs kwam. Dus op de dag zelf maar even een brood in de o#$n gemaakt.
IMG_6009_zps684e4a19.jpg


Dan naar het goede nieuws. Het basis materiaal:
IMG_5992_zps33f11be1.jpg


Ingredi?nten voor de marinade:


Na een paar uurtjes in de marinade, vlees op de spiesen gedaan:
IMG_5996_zps42260e8a.jpg


Gezellig op de OTS, volgende keer maar eens op de WGA proberen op de foto's hier boven ziet het er wel handig uit.
IMG_5999_zps762b7229.jpg


Bijna klaar nog even de "moeilijke" kanten, vandaar dat ze zo gezellig tegen elkaar aanliggen.
IMG_6001_zps061cffe1.jpg


Op het boord met toast en aardappel salade:
IMG_6004_zps418413be.jpg


De kleuren zijn niet echt geweldig (aan een nieuwe camera wordt gewerkt), het was mooi rood van binnen:
IMG_6006_zpsdb8f6717.jpg



Wat we er van vonden, in ??n woord GEWELDIG. Dit gaan we zeker nog een keertje maken.
 
Steven en Me #3
Vandaag steven en me nummer 3 en dan, omdat het weekend is wat meer werk erin B-). Dus voor het eerst in me leven zelf een brood bakken :-O. En bbq toetje kon er ook nog bij, op aanraden van de vrouw van DennisB :p.
Het werd de Steven van vorige maand Madeira Beef and Bay Leef Kebabs (Espetadas). Dus mijn laurier boom wat bij gesnoeid. En ingredi?nten klaar gezet.
IMG_0834.JPG


Eerst met het brood aan de gang.
SHdDYi6Txby0kgfqquB_3XXuqb5JytYtVhUg6WdEOxc=w286-h213-p-no


En toen de marinade voor het vlees klaar gemaakt. Als vlees had ik beeflap. Verder de originele receptuur.
U1KIQcMxFQqb-GIhJd1wnfqJKUI1Sgtxx0Ah_09Va8g=w285-h213-p-no


Toen alles aan het rijzen en marineren was nog even voor bbq s wezen kijken bij de bosrand. Aanrader die winkel in wassenaar, bedankt Jackm. Ondertussen het toetje nog voorbereid banaan met Rollo. En de groenten bietjes klaargemaakt om in alu op de bbq gestoomt te worden.
IMG_0837.JPG


Helaas geen pizzasteen, en zoals gezegd voor het eerst zelfgemaakt brood dus voor de zekerheid in de oven. En de rest kon toen op de bbq.
IMG_0838.JPG
2014-03-14+17.59.58.jpg


Het kwam al heerlijk ruikent van de bbq af terwijl het huis al gevult was met vers brood luchtje heerlijk. De banaan er gelijk op.
IMG_0839.JPG


Erg lekker dit recept, het had iets te lang gelegen en daardoor bijna geen rare stukje te vinden. Maar dat maakte mij niet uit beetje kauwen en erg lekker. De laurier proefde ik goed. Het brood erbij was heerlijk :p. En leuk dat het me gelijk goed was gelukt.
Doorsnee van het brood
IMG_0840.JPG


De banaan als toetje was erg lekker met een bolletje chocolade ijs.
IMG_0843.JPG


Dit gaan we zeker nog een paar keer maken dit jaar, gelukkig is het laurier boompje groot genoeg :D.
Groet,
KippetjeHaasje ;)
IMG_0839.JPG
 
Ziet er goed uit Art!
 
Weer even terug uit het buitenland en ook nog even tijd voor een recept van Steven Raichlen. Deze was ook weer erg lekker. :)


Alles verzamelen en klaar maken. Het vlees heeft ruim 5 uur in de marinade gelegen:

2014-09-10 Madeira Beef and Bay Leef Kebabs (Espetadas) 01 by Bidle, on Flickr


2014-09-10 Madeira Beef and Bay Leef Kebabs (Espetadas) 02 by Bidle, on Flickr


2014-09-10 Madeira Beef and Bay Leef Kebabs (Espetadas) 03 by Bidle, on Flickr


2014-09-10 Madeira Beef and Bay Leef Kebabs (Espetadas) 04 by Bidle, on Flickr


En lekker beginnen. Brood was al redelijk snel mooi en rook heerlijk. Ook begin ik Steven een beetje te leren kennen, want 16minuten is toch echt veels te lang,...voor de heerlijke ossenhaas. ;)

2014-09-10 Madeira Beef and Bay Leef Kebabs (Espetadas) 05 by Bidle, on Flickr


2014-09-10 Madeira Beef and Bay Leef Kebabs (Espetadas) 06 by Bidle, on Flickr


2014-09-10 Madeira Beef and Bay Leef Kebabs (Espetadas) 07 by Bidle, on Flickr


Alleen brood erbij ging hem hier niet worden, dus nog maar even sla erbij gemaakt:

2014-09-10 Madeira Beef and Bay Leef Kebabs (Espetadas) 08 by Bidle, on Flickr


Nog twee close-ups:

2014-09-10 Madeira Beef and Bay Leef Kebabs (Espetadas) 09 by Bidle, on Flickr


2014-09-10 Madeira Beef and Bay Leef Kebabs (Espetadas) 10 by Bidle, on Flickr


Al met al weer lekker gegeten! :D
 
Nice!!
 
Ook hier vandaag visite van Steven gehad.

Ingredi?nten, ik heb bavette gebruikt.



Even te rusten/marineren.



Geregen (foto boven zilverfolie en binnen, minder briljant plan)



Op de Q ermee





Klaar





We vonden het echt geweldig. We zijn echt geen wijndrinkers dus de hoeveelheid rode wijnazijn was een wenkbrauw fronzer.  Deze gaan we vaker maken.

 
Lekker Tim! Die moet bij mij ook maar weer eens in de herhaling....

Tip: haal een laurier-plant bij het tuincentrum en zet deze in de volle grond ergens in de tuin, het hele jaar door verse laurier! Veel meer smaak dan de gedroogde....
 
Ik maak die banaan meestal met chocolade. Die Rollo variant zal ik binnenkort ook eens maken.
 
Ceriel zei:
Lekker Tim! Die moet bij mij ook maar weer eens in de herhaling....

Tip: haal een laurier-plant bij het tuincentrum en zet deze in de volle grond ergens in de tuin, het hele jaar door verse laurier! Veel meer smaak dan de gedroogde....


Ja Ceriel, ik heb die gedachte al een tijdje. Heb geen groene vingers dus die prio van een tuincentrum bezoeken was niet al te hoog. Daar gaat verandering in komen. :>
 
Terug
Bovenaan Onderaan