BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me december 2012 - Op hout bereide zalm met jeneverbessen

Klopt, maar dan herken ik nog steeds wel "goed voedsel"  :p
 
ook wij hebben deze laatst gemaakt, voor Desiree en de meiden, die zijn gelukkig dol op vis.









ze waren er alle drie niet echt enthousiast over, ze vonden allemaal de combinatie van de jeneverbessen met de zalm niet lekker. Deze zal dus niet snel nog een keer gemaakt worden  ;)
 
Het ziet er goed uit Leo.
Waarom ik deze nog niet gemaakt heb,heeft ook met de combi jeneverbessen te maken.
 
Ik heb vakantie... 8)
En dus staat er veel BBQ op het programma.
In Steven&Me heb ik een mooi reden gevonden om allerlei gerechten te proberen.
Vandaag de Zalm met jeneverbessen.
Vanmiddag al de voorbereidingen getroffen. Lekker met Proven?aalse groenten en aardappels uit de wok.
Het smaakt zeer goed. De zalm vond ik zelf veel te zout. Als ik het gerecht nog een keer maak laat ik het zout weg.





 
H? was jij laatst niet degene die vroeg waarom iemand z'n rookplankje indirect gebuikte??? ?

En ziet er goed uit, ook leuk die wok op de outdoorchef ascona ;)
 
Gerard777 zei:
H? was jij laatst niet degene die vroeg waarom iemand z'n rookplankje indirect gebuikte??? ?

Klopt helemaal Gerard. Maar wie ben ik om te twijfelen aan Steven himself?  :-[

Eddeped zei:
Het recept komt uit Planet BBQ, blz 421.

4. Maak de bbq klaar voor de indirecte grillmethode en verhit hem tot hij matig heet tot heet is.
 
Hee! Gisteren zag ik de foto's wel, nu niet meer....
 
Vandaag Steven weer aan de deur gehad

Ingredi?nten bij elkaar gezocht:

RBLGu90.jpg


Kruiden gemalen en het visje ingesmeerd:

uBbReHk.jpg


Plankje op de WGA, ik heb hem direct gedaan:

3epqath.jpg


Resultaat, geserveerd met gevulde kastanje champignons in bacon (dank voor de inspiratie Geert!):

DRTSUDK.jpg


En wat vonden we ervan?
Dit is een van de weinige recepten van Steven die waarschijnlijk niet vaker op het menu komt. Ik vond het zoete van de vruchten mix teveel overheersen.
Ook had ik de saus even door een zeefje moeten doen, heb nog pitjes tussen mijn tanden.... :D
 
Hierbij mijn 3e steven & me:

Ik heb er een salade van gemaakt met een maple-mosterd dressing en zowel m'n vriendin en ik vonden het erg lekker. Ik heb wel de helft van de jeneverbessen gebruikt en het plankje direct boven de kolen geplaatst.

Foto-4PRBPANK-D.jpg

Foto-UUYUE7QP-D.jpg

Foto-4VTYXIMX-D.jpg

Foto-ZMWSH8VC-D.jpg

Foto-AQSGM7LP-D.jpg


Denk dat ik h'm nog wel eens ga maken, maar ik vind de mosterd suiker variant ook heel lekker. we zullen zien.
 
Haha, ja Ceriel. En het is best lekker hoor. Al zullen daar sommige anders over denken.
 
Vanavond weer kunnen genieten van een Steven & Me. Voor het eerst een plankie erbij.
Deze kans wilde ik me niet laten glippen om samen met het recept een Bobby Flay zalmpje te maken.
We hebben zeker genoten, goed te maken en smaken.


IMG_2436.JPG

De ingredienten

IMG_2437.JPG

Allereerst de saus gemaakt.

IMG_2438.JPG

klaar voor de Q

IMG_2440.JPG

bij 45C gingen ze eraf

IMG_2442.JPG

Heerlijke zalm. De voorkeur gaat hier wel uit naar de bosbessensaus.

Thanks voor het recept
 
Terug
Bovenaan Onderaan