BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me - Augustus 2013: Sint Jacobsschelpen in bacon

Boldeagle zei:
Ben de afgelopen week alle Supers in mijn regio binnen gelopen (en rond gebeld) en nergens schelpjes op voorraad  :mad: Alleen de Makro heeft ze in een 30 eurie groot verpakking . Dus komende week toch maar ff binnenlopen bij gebrek aan  :'(
Kan je ze ook niet bestellen bij de plaatselijke vishandel? Die hebben meestal wel emmertjes verse! Kan je ze zelf invriezen als ze niet op gaan!
 
Das een goeie ! nog niet over nagedacht. Maar de beste plaatselijke vishandel hier is de Makro. Mijn dorp zelf kent geen vishandel. Gelukkig is de Makro maar 5 minuten "te paard" hier vandaan  :p
 
Mijn eerste Steven&Me...

Sint Jacobsvruchten van de Lidl in de marinade:
Yo4ui4x.jpg


Na een klein uurtje met bacon omwikkeld en aan een stokje gestoken:

R5HazRj.jpg


Op de OTP met wat appelsnippers:

ooI0piN.jpg


Na een minuut of 8:
PIbkaIg.jpg


Wat vonden we ervan?
Was een tussendoortje op de zaterdagmiddag, dus de hoeveelheid was goed.
De smaak van de vrucht was niet erg sterk, dit zal door de kwaliteit/diepvries komen, denk ik. Het zoet/zure van de marinade proefde je wel, evenals de bacon met de rooksmaak.

Eenvoudig recept, maar lekker gerechtje, gaat zeker vaker gemaakt worden!
 
Als inhaalslag dit recept een keer gemaakt. Niet voor mezelf maar voor Gerda. of met de woorden van een zeer wijs forumlid te spreken: Ik mag geen vis van de dokter?.
Ik heb deze in het verleden ook al eens gemaak, maar dit is niet gebeurd.

Alles verzameld incl zelf gemaakte bacon, en zelfs nog een fles Sauvignon Blanc uit Nieuw Zeeland gevonden in onze wijnvoorraad. (niet getreurd, er is verder niets verloren gegaan)

Ik heb de bacon wel eerst licht gebakken omdat ik er niet veel vertrouwen in had dat de dikke plakken bacon samen met de coquilles op dezelfde garing uit zouden komen. En een doorgeslagen  coquille is ook zonde. Na de marinade alles omwikkeld en vastgeprikt. Dit viel nog niet mee met die dikke plakken.

Hierna kort boven de kolen en bij het draaien wat krachttermen laten vallen aangezien de bacon niet bleef zitren.

Hierna op een bordje gelegd en Gerda de boel laten keuren:


Wat vond ze ervan, lekker maar voor haar hoeft de bacon er niet om. ze heeft er 1 gegeten met alleen de marinade zonder de dikke bacon en vond deze eigenlijk lekkerder. Ze kon zich dit van de vorige sessie niet goed herinneren, maar zonder bacon zou nu haar voorkeur hebben,  of gewoon nog keer proberen met dunnere plakjes bacon. (vervelend al dat proeven)
 
Ik had van afgelopen weekend coquilles over dus kon ik vandaag even een steven & me maken. Een heerlijk voorafje!

Foto-K4WKRFIG-D.jpg

Foto-ZHCIISTX-D.jpg

Foto-XAOGIJDI-D.jpg

Foto-UIQLKV4O-D.jpg
 
Je had ons best mogen roepen hiervoor
 
Gisteren voor de valentijn een Steven & Me #6 op het menu.
De coquilles met safraanroomsaus en zeeduivel in serranoham op venkel- aardappelpuree.

IMG_2382.JPG

De Steven ingredienten.

IMG_2383.JPG

De coquilles in de marinade

IMG_2388.JPG

IMG_2391.JPG

Op het bord met de saus en wakame en natuurlijk de valentijnshartjes, hierbij een riesling gedronken

IMG_2385.JPG

De zeeduivel in de ham (laten garen tot 58C)

IMG_2393.JPG

Het hoofdgerecht, met tuinbonen (volgende x dubbeldoppen), hierbij een chablis gedronken

IMG_2395.JPG

Om het geheel af te maken de banaan met rolo en amaretto. Dit is een blijvertje!
Rolo's heel makkelijk kunnen plaatsen door met meloenboortje ruimte te maken.

Wat vonden we ervan, de coquilles waren top al moet de bacon niet te dik erom heen zijn.
De rest was "bijzaak" voor de Steven, maar maakte het helemaal af als diner.
 
Ziet er goed uit man! Maar die snoephartje icm coquilles vind ik een uitdagende smaak combinatie :)
 
Voor ons geen Steven & Me van april 2014, gewoon iets te groot voor ons gezin van 2,5 en te weinig weekenden vrij om een hoop vrienden uit te nodigen. Daarom om te compenseren de kleinste S&Me.

Lekker als voor gerechtje bij een lekker stuk TwinRib.

IMG_5114_zps123a0f77.jpg


Lekker in de marinade

IMG_5115_zpsce315061.jpg


Ingerold met Katenspek:

IMG_5125_zps8c35f363.jpg


Helaas was het te dun, volgende keer gewoon het recept volgen en de cocquilles beter met olie insmeren:

IMG_5126_zpsf42af4b9.jpg


IMG_5127_zpsffed61ab.jpg


Op het bordje met groene asperges en Beurre Noisette want een beetje saus kon het wel gebruiken:

IMG_5128_zps3c6d186b.jpg


IMG_5129_zps97a08dd8.jpg


Ik hoorde heel veel hmmmm om me heen dus het was lekker!
 
Ik zocht gisteren nog naar een voorgerecht voor mijn Zalm op plank... dus maar even door de Steven en me bladeren.
Daar vond ik de coquilles met bacon.... dus nog even snel naar de visboer en de slager...

Ingredi?nten:
20140621-160107-1024x768.jpg


Na een uurtje of twee in de koelkast in de marinade tijd om ze samen te stellen (heb wel eerst de spek op de Q aangebakken):
20140621-182328-1024x768.jpg


Samen met de aardappels van het hoofdgerecht op de Q:
20140621-182836-1024x768.jpg


En zie daar... een snel en makkelijk voorgerecht:
20140621-183326-1024x768.jpg


Ze waren makkelijk te maken en smaakten verrukkelijk. had de spek niet te dik gekozen was bang dat dat ging overheersen deze combi was goed.
 
Deze was vandaag aan de beurt, was weer een feestelijke maaltijd. Echter ga coquilles niet nog een keer zo bereiden. Begrijp me niet verkeerd want het was zeker om te smullen.

Alles verzamelen en de coquilles even in de marinade:

2014-08-26 Sint Jacobsschelpen coquilles in bacon 01 by Bidle, on Flickr


2014-08-26 Sint Jacobsschelpen coquilles in bacon 02 by Bidle, on Flickr



En op de Bidle03 samen met enkele haricots verts:

2014-08-26 Sint Jacobsschelpen coquilles in bacon 03 by Bidle, on Flickr


2014-08-26 Sint Jacobsschelpen coquilles in bacon 04 by Bidle, on Flickr


Klaar om op te peuzelen:

2014-08-26 Sint Jacobsschelpen coquilles in bacon 05 by Bidle, on Flickr
 
Steven & Me nummer 25!!

Lekker hapje, alleen is de bacon veel te veel aanwezig, dit had ik al verwacht, dus maar ook een paar zonder gemaakt en een paar met alleen pezo.
En als je goede hebt hebben ze ook niet meer nodig dan pezo met een paar druppels soja en een schilfer knoflook met een paar druppels citroensap, maar dat doen we de volgende keer!!

Alles klaar gezet.


In de marinade.


Opgerold, en klaar voor de Q.


Op de Q.


Lekker!


Hij vond ze ook lekker!
 
Thnks!!!

De volgende is al in de maak momenteel, iets met een paar bakstenen en een roadkill chicken! ;)
 
Heb ik zeker op gelet!
Hij was heerlijk.
Staat inmiddels online!
 
Vandaag weer gemaakt maar dan met een dun planje ontbijtspek, en zonder te marineren. Met een beetje knoflook en peper was hij heeeeerlijk!!
 
Vanmiddag was MR Steven er weer.

Gelijk even een groepsfoto geschoten


In de marinade


Ik heb de bacon alvast op de BBQ gehad omdat ze best dik waren. ( eigen gemaakt )


Op de Q ermee


Klaar


Dit was nou niet echt ons ding. Deze gaat niet vaker gemaakt worden.

Bedankt voor het kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan