Na het lezen van een aantal verslagen was me 1 ding duidelijk. De combi Coquilles met spek is heerlijk, maar om ze samen op de BBQ klaar te maken is wat lastig. Voordat de spel/bacon knapperig is, dan zijn de zeevruchten niet meer te eten. Ik vind coquilles namelijk het lekkerst als ze nog net een beetje "glazig" zijn. Tijdens de voorbereiding kwam ik op het idee om alvast spekrolletje te maken en die daarna te vullen met de coquille. Helaas heb ik maar 1 kookring die qua formaat in de buurt van de coquille kwam. Ring voorzien strook bakpapier en vervolgens spek er omheen. Circa 10 minuten op de q en dan van de ring zien te krijgen. Uiteindelijk lukte dat door het spek door te snijden, later bleek dat ook handig om het spek om de coquilles heen te vormen. Ook nog wat spek uitgebakken en dat verkruimeld. Coquilles aan 1 kant ingesneden met ruitjes patroon, zeevruchten eerst heel kort gebakken en daarna nog even "gerookt" op cedarhouten plank. Bordjes opgemaakt en voorzien van zwart zout (Hawa? zout). Deze Steven zal nog vaker voorbij komen
Het eind resultat
De basis spelers
Proefje met 2 soorten spek rolletjes, rol zonder kookring voldeed niet (zakte in)
1 klaar, nog 4 te gaan
Coquilles ingesneden en daarna max 15 min (ivm limoen sap) in de marinade gelegd
Coquilles op zeer hete vuur even kort bakken
Na het bakken nog even op hete cedarhouten plank paar minuten doorgaren
Bordjes opmaken
We vonden het weer heerlijk, volgende keer alleen nog wat meer coquilles kopen, deze gaan we ook vaker maken