BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me April 2015 ?Dacho? Spiesen

De afgelopen periode (ongeveer een jaar  :blush: heb ik wel veel de BBQ aan gehad. Helaas door allerlei slechte excuses geen Steven&Me gerechten meer gemaakt.
En daar moest weer eens verandering in komen. Dus om een leuke comback te maken dit weekend direct maar 3 gerechten gemaakt.
De "Dacho" spiezen waren de eerste.

Dit is een ideaal gerecht om te maken op een dag als vrijdag. Op tijd uit het werk, dus even naar de slager. Maar geen urenlange keukensessies om het vlees te marineren.
De ingredienten allemaal verzameld en de maizena mix gemaakt. Iets minder paprikapoeder gebruikt, omdat ik de pittige variant in huis had ipv de zoete.
Verder mooi de receptuur aangehouden.
Ik had een mooi stuk varken gekocht en de spiezen met ui en bacon waren snel gemaakt.
Voordat ik begon was ik wat verrast. Totaal geen kruiden oid op het vlees. Hoe krijgen we dan een lekker smaakje?
Lekker op direct vuur en nadat het vlees op 75% van z`n temperatuur was het geheel door de bak met het maizena mengsel gerold.
Het bleef iets minder goed plakken dan ik had gehoopt, en ik meer last als voordeel van de spiezen, maar uiteindelijk toch een acceptabele laag gecreeerd.
De spiezen nog even terug op de BBQ en het eindresultaat mocht er zijn. Een heerlijk knapperig en zeer smaakvol stuk vlees. De verrassing van eht wegblijven van kruiden vooraf maakte plaats voor verrassing over de heerlijke smaak!!!
Bedankt voor het delen van dit recept.
Ik weet nu weer waarom ik Steven&Me zo leuk vindt!

Geniet nog even van de foto`s









 
Het is hier weer eens tijd om ome steven erbij te vragen. Voor de 25e keer maar weer.

Dacho spiesen moesten het worden.

De ingredi?nten


Geen zure room, was gelukkig maar een week of 2 over datum😡.

De spiesen


De afterrub 😁


Op de Q ermee


De rub erover even nagaren en klaar.


En als toetje


Wat vonden we ervan. Verassend lekker. Veel smaak. Deze gaan vaker gemaakt worden.

Bedankt voor het kijken maar weer.

 
Proficiat met je 25e Steven.
 
En daar was april ook al, ik moet even weer een beetje inhalen...

We trappen af met het verplichte ingredi?nten shot, dit keer is het vrij bescheiden wat je nodig hebt.

20150809-_MG_4423.jpg


Even het maizena mengsel (of in mijn geval polenta mengsel) maken.
20150809-_MG_4424.jpg


En omdat het vandaag zo mooi weer is en iedereen in de buurt weer terug is van vakantie en met de waarschuwingen van rookpluimen op zak, heb ik om gezeik te voorkomen de WGA eens naar het dakterras verhuist. Dit zou een sessie op hoog nivo moeten worden =))

20150809-_MG_4429.jpg


Eline vond het ook heel interessant BBQ-en op hoogte, die bracht marshmallows mee naar boven.
20150809-_MG_4431.jpg


En het begon meteen goed, ik leg ze erop draai me om het fototoestel te pakken en verdikke gelijk enorme flare-ups, daar ging het hoge nivo  X(. Ik heb hierna 2 om 2 gebbq-ed zodat de rest niet werd zoals de linker al was....

20150809-_MG_4432.jpg


En tenslotte het eindresultaat...
20150809-_MG_4435.jpg


En wat vonden we ervan, nou we vonden ze 3 van de 5 sterren. Wellicht met bacon in plaats van de door mij gebruikte spek was het wel 4 sterren geworden...
 
even wennen maar wel handig recept en resultaat samengevoegd
hoe dan ook.
we hebben vakantie en dus stevens inhalen
deze keer de Dacho spies

de ingredienten
w-B6vWcqzMDY0AF6HqyXRTB4nRfBVXQWggQC9gJd5TI=w450-h300-no
BZ3yiPS9IKKQ11Ge29nZbPH4dChcsxf7WKV7uYxPvsY=w450-h300-no


in het bakje
Tz2aJ-EO6pMyjnGPV-y5O0N9iwrOKjnhy-gSlLtOgf4=w450-h300-no


op de bbq
_y8v74A8nJymKB2ZKoXQUR0GlDSsJ4suprV0Vc6DxIs=w450-h300-no
y87KvqNXPGBLyCymDH785Qzd7iFCDAzxS4509MaA1lE=w450-h300-no


op bord
zkVvVqmfunmF5tWWv_cvpUM7jDEY5JbXuauoK1utBlc=w450-h300-no


wat vonden we ervan.
ja dat was deze keer voor mij een moeilijke. apart om later kruiden toe te voegen. smaak was aardig maar ik vond het wel tegelijk een gevoel geven alsof ik hap droge meel nam.
ik ga het later nog is proberen, voor als ik iets fout deed.
maar voor nu vond ik het niet echt voor herhaling vatbaar

groet,
kippetje haasje
 
Ga proberen ook weer eens mee te doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan