BasBQ
Beef en Steak

Steven & Me April 2014: Porto Ricaanse varkensschouder (Lechon Asado)

Ook hier is steven vandaag weer langsgeweest met een lekker receptje. Heb een beetje inspiratie van Bidle meegenomen. Dus hier ook een stukje schouder/PP genomen als basis.

De ingredi?nten


Het vlees
M

Compleet in de kruiden


Op de Q ermee


De bedruipsaus (met kurkuma)


Halverwege


Klaar


Resultaat


Het was verrassend lekker. Met alle ingredi?nt apart genomen niet kunnen bedenken welke verassende en onverwachte smaak er vrijkwam. Deze gaan we vaker maken.
 
Zo deze ook maar eens van het lijstje afwerken. Ik zag deze onlangs in het boek van Jord ook staan en zijn marinade sprak me erg aan, dus ik heb deze steven maar even verrijkt met zijn marinade....

Dus bij deze de opstelling, ik zou eerst beide boeken op de achtergrond zetten, maar dat paste niet zo mooi....
20160709-IMG_2642.jpg


Zo de marinade, die mij wel een fijne toevoeging leek!
20160710-IMG_2645.jpg


En hoplidop er in.
20160710-IMG_2646.jpg


De rest mocht als voetenbadje fungeren
20160710-IMG_2648.jpg


En dan hop op de Q
20160710-IMG_2649.jpg


En op het eind zag die er zo uit.
20160710-IMG_2653.jpg



IMG_20160710_160106.jpg


En wat vonden we er van, tja we aten er ook nog picanha bij en yakatori en die sprongen beide duidelijk boven deze uit, dus 3 sterren...
 
Ik zit met een grote grijns op mijn gezicht deze reactie te typen. Man, oh man wat hebben we ongelofelijk lekker gegeten. Heerlijk krokant varkensvlees is en blijft toch wel heel erg lekker.
Afgelopen week een Iberico nek bij de Makro gekocht, bijna 1300 gr voor nog 20 euro. Niet goedkoop maar wat ons betreft iedere euro waard. Vlees voorzien van knoflook en rozemarijn (had helaas geen verse oregano meer in de tuin), ingewreven met de kruidenmelange en olijfolie. Aan het spit geregen en na 30 minuten ingesmeerd met zoete paprika/kurkuma olie.
Na 2 uur had het vlees een kerntemperatuur van 74 graden, buitenkant was heerlijk krokant, binnenzijde lekker mals. Dit is echt het ultieme stuk varkensvlees. Nog even saus gemaakt van ketchup, bbq saus, peper en ginger ale. Dit gaan we veel en veel vaker maken
Dikke 5 sterren van ons


De ingredi?nten


Inkepingen in vlees gemaakt en gevuld met stukje knoflook en verse rozemarijn


Draaien maar met die nek


Ongelofelijk hoeveel vet er uit de nek is gekomen


Nog even rusten


Krokant van buiten, super mals van binnen


Lekker met parel couscous, doperwten en tomaat


De saus past prima bij het vlees
 
Terug
Bovenaan Onderaan