BasBQ
Beef en Steak

Steaks & Gamba's (Surf&Turf)

 
 

150degrees

Pitmaster
Berichten
733
Vandaag weer eens de Q aangehad. Deze keer bij m'n dochter op de nieuwe Grilld gasbbq. Op het menu stond T-bone steak en gamba's. Surf & Turf dus.
De steak alleen licht gekruid met,
Grof zeezout (2 tl)
Chili poeder  (2 tl)
Knoflookpoeder (1 tl)
Peper uit de molen 1 ( tl)
33mmnlv.jpg


mtqh1.jpg


6708cl.jpg


De helft van de gamba's hebben alleen wat olie en knoflookpoeder gehad, de andere helft kreeg ook nog wat eigen gemaakte sambal manis mee.

28ix40m.jpg


Receptje voor de sambal. Zonder foto's van de bereiding.
1 ui, fijngesnipprd en in de vijzel verder pureren en met 3 EL olie aanfruiten in de pan, niet bruin laten worden.
250 gr spaanse pepers of rawit fijnmalen en ook in de pan.
3 teentjes knoflook fijnpersen en in de pan.
Gula djawa naar smaak toevoegen. Wij hadden 2 EL.
10 EL ketjap manis.
Op laag vuur zo lang koken tot het droog wordt (sambal achtig :) ) en eventueel nog even door de blender.

Eet smakelijk!

 
Lekker hoor!! Ik zou zo aanschuiven!! :)
 
Surf & Turf....altijd goed! Ziet er lekker uit.
 
voor die t-bone was ik ook zeker langs gekomen
 
Leo zei:
voor die t-bone was ik ook zeker langs gekomen
Ik had dan wel mee willen rijden Leo!
 
had ik je gewoon op komen halen Geert
 
Maar goed dat het geen open invitatie was....want dan had je zelf niks meer gehad, liefhebbers (zoals ook ik...) zat, hahaha
 
Ziet er goed uit. Ik vind het een typische combinatie die verassend goed smaakt.
 
Niet kinderachtig doen gewoon bellen en wij schuiven aan.
 
Dank u, dank u voor de lovende woorden.

Durf het bijna niet te zeggen maar de T-bones kwamen van de Aldi en die waren beter dan die hele grote flap. Die kwam van de keurslager. De keurslager-bone was wat dunner en daardoor droog en taai X(, terwijl de Aldi-bones lekker mals en dik waren. Ik zie dit maar als een leer momentje (toepasselijke woordspeling in dit geval) en ga zeker geen goud geld meer betalen voor die keurslager lappen.

En die onderwater aliens (zie je nou wel dat er buitenaards leven is) die smaken na die sambal kuur een partij lekker.... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan