BasBQ
Beef en Steak

Staartstuk op de sear grate

 
 
 

Holkers

Pitmaster
Berichten
660
Als je wat nieuws hebt, kun je niet wachten om het te gebruiken. Nou had ik het rooster met de Sear Grate al een tijdje geleden gekocht, maar omdat ik een pizza-ring laat maken had m'n pa het rooster nodig voor de afmeting... Gisteren is het cadeautje eindelijk op de juiste plek gekomen en kon ik het stuk vlees wat ik vrijdag gekocht heb gebruikt worden voor een maiden run. Ik heb een mooi stuk staartstuk gekocht bij de slager van 600 gram. Die elk 3 minuten voor de mooie tekening en daarna een 15 minuten aan de zijkant voor de temperatuur. Beetje zout en even in de folie.

Nieuw! en niet duur...
2wdx2rm.jpg


Best stuk vet
2r3gysw.jpg


Dat eraf gehaald (houden we niet van...)
xe0m5k.jpg


En op de sear grate. Zie dat rooster eens blinken! (oh ja, size does matter)
2rf96dd.jpg


Even aansnijden. Rood = goed! (die doorbakken lederen dingen eet ik wel als ik bij m'n ouders ben)
2vj3n9s.jpg


Bordje:
1zeinfp.jpg


Leer voor de volgende keer:
* kan wel 5 minuten langer op aan de zijkant of gewoon reverse-sear doen.
* saus
* dit keer niet vergeten om hasselbecks te maken

Maar, na een kinderfeestje van m'n dochter die 2 geworden was en daardoor in de haast nog wat moest maken, hoor je ons niet klagen.
 
mooi stukje vlees, ziet er heel smaakvol uit
 
Ziet er zeer smakelijk uit!! Jammer dat je het vet er af hebt gehaald!! Geeft van die mooie vlammen in is crunchie best wel lekker!!
 
Jammer dat je het vet er al van tevoren af hebt gehaald, ik zou je willen adviseren om dat de volgende keer pas op je bord te doen. Vet = smaak, en dat is toch waar je naar streeft? Het ziet er wel lekker uit, en voor mij mag het wel zo rood blijven ;)
 
MarBQ zei:
Ziet er zeer smakelijk uit!! Jammer dat je het vet er af hebt gehaald!! Geeft van die mooie vlammen in is crunchie best wel lekker!!

Dominique zei:
Jammer dat je het vet er al van tevoren af hebt gehaald, ik zou je willen adviseren om dat de volgende keer pas op je bord te doen. Vet = smaak, en dat is toch waar je naar streeft? Het ziet er wel lekker uit, en voor mij mag het wel zo rood blijven ;)

O, iemand was me voor.... =))
 
Jullie hebben helemaal gelijk dat vet = smaak. Ik was er alleen aan begonnen om een klein deel van de enorme bonk eraf te halen en ik schoot wat tever door... Smaak was verder prima hoor. Ik zal de volgende keer de slager met zijn iets scherpere mes vragen wat te trimmen.
 
Zo'n resultaat is altijd een goede reden om zo'n projectje nog een keer te doen!
Ziet er heerlijk uit, jammer van die groene sprieten op je bord maarja sommige mensen vinden dat blijkbaar lekker, hahahahaha
 
ziet er smakelijk uit schuif maar een bordje door
 
lekker hoor!
 
ik zie dat je blij bent met je sear grate.

trouwens mooi stukje vlees, ziet er heel smaakvol uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan